مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد:

هزینه ۶۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی برای بیماران کرونایی

1399/08/06 - 13:56 - کد خبر: 29655 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ۹۰درصد هزینه‌های درمان بیماران کرونا در تعهد بیمه سلامت است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۰ میلیارد تومان برای بیماران کرونایی پرداخت کرده‌ایم.

به گزارش نصر، وحید مجیدی روز سه شنبه در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌ها اظهار کرد: در سال جاری با توجه به مصوبات ستاد کرونا و شورای عالی بیمه سلامت، تمام خدماتی که ستاد ملی کرونا و شورای عالی بیمه اثربخشی آن را تایید کرده است، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر ۹۰ درصد هزینه‌ها بر عهده بیمه سلامت است، افزود: اگر فردی فاقد دفترچه بیمه سلامت به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان بستری شود، در عرض ۲۴ ساعت تعیین تکلیف شده و دهک آن فرد مشخص می‌شود. 
مجیدی با اشاره به هزینه کرد بیش از ۶۰ میلیارد تومانی برای بیماران کرونایی استان از ابتدای سال جاری تاکنون، خاطرنشان کرد: هر بیمار مبتلا به کرونای بستری شده، چهار میلیون تومان هزینه بر سیستم بیمه‌ای کشور تحمیل کرده است. 
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از راه اندازی سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخ به سوالات مردم و رسیدگی به شکایات خبر داد و گفت: هر دو هفته یک بار مدیران و مدیرکل سازمان با معاونان پشت سیستم حاضر شده و شخصا به مشکلات تماس گیرندگان رسیدگی می‌کنند. 
مجیدی با اشاره به فعالیت شبانه روزی سامانه ۱۶۶۶ گفت:بیش از ۶۰ هزار تماس در دوران کرونایی با این سامانه گرفته شده و حدود ۱۰۵ هزار و ۸۵۱ پیام ارسالی در هشت ماه اخیر به دست مان رسیده است که اکثر این پیامک‌ها در راستای رضایت از خدمات بیمه سلامت می باشد.
 وی با اشاره به جمعیت دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفری تحت پوشش بیمه سلامت آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد جمعیت بیمه سلامت به صورت رایگان بیمه شده‌اند و مابقی نیز با شرایط بسیار خوب و پرداخت حق بیمه چهار و نیم درصدی از سوی دولت بیمه شده اند.
مجیدی تمام بیماران خاص شامل «ام اس، تالاسمی، هموفیلی، دیالیز» را تحت پوشش این بیمه معرفی کرد و گفت: چهار هزار و ۷۰ نفر بیمارخاص در آذربایجان شرقی وجود دارند که سال گذشته بالغ بر ۵۹ میلیارد تومان برای درمان و داروی این افراد پرداخت شده است. 
وی بیان کرد: در سال ۹۸، بار مراجعه بیش از هفت و نیم میلیون نفر بود و کل هزینه پرداختی بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان می‌باشد. 
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح های الکترونیکی و نیز نسخه نویسی الکترونیک در استان گفت: تمام بیمارستان‌های دانشگاهی از سال ۹۷ فقط با کد ملی و بدون نیاز با ارایه دفترچه خدمات می دهند و  در این راستا بیش از چهار میلیون برگ کاغذ صرفه‌جویی شده و میزان خطا و زمان رسیدگی نیز کاهش یافته است. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا ۶۳۰ هزار نسخه الکترونیکی از سوی مطب ها و درمانگاه‌ها صادر شده است که این امر نیز فقط با ارایه کد ملی و بدون همراه داشتن دفترچهمیسر است.
مدیرکل بیمه سلامت در رابطه با سواستفاده برخی افراد و شرکت ها از نام این سازمان برای فروش بیمه تکمیلی یادآور شد: افرادی که با عنوان بیمه تکمیلی و سلامت تماس گرفته و جذب مشتری می‌کنند هیچ رابطه‌ای با ما نداشته و این خلاف قانون است.
مجیدی با بیان اینکه هم اکنون هیچ فرد دو دفترچه‌ای در استان وجود ندارد، گفت: از سال ۹۳، سیستم حساس به کد ملی شده است و دو دفترچه‌ای زمانی خواهد بود که آن فرد در طول ۱۰ سال هیچ مراجعه‌ای به بیمه نداشته‌ است.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه اجرای آزمون وسع از شهریور سال گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: آزمون وسع براساس قانون برنامه ششم توسعه به صراحت اعلام شده است و کسانی که قبلا دفترچه رایگان دریافت می کردند، باید در آزمون تعیین وسع ارزیابی شوند و چنانچه جزو دهک های یک ، دو و سه باشند، به طور رایگان دفترچه بیمه دریافت می کنند.
وی پرداخت حق بیمه یکساله برای دریافت دفترچه را ۶۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: ۲۵۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی درخواست ارزیابی وسع کرده اند که از این تعداد ۲۳۰ هزار نفر معادل ۶۳ درصد جزو دهک های پایین مشخص شده و دفترچه رایگان دریافت می کنند.
مجیدی با تاکید بر اینکه شهروندان اعتبار دفترچه خود را کنترل کنند تا در مواقع ضروری دچار مشکل نشوند، اضافه کرد: به خاطر شرایط کرونا برای رفاه حال مردم، در صورت اتمام اعتبار دفترچه، اعتبار آن به طور خودکار تا ۶ ماه تمدید می شود.
انتهای پیام/
هزینه ۶۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی برای بیماران کرونایی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار