خبر/

بازار اوراسیا بر روی دانش‌بنیان‌های ایرانی باز شد

1399/08/06 - 11:22 - کد خبر: 29636 نسخه چاپی

نصر: مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد ۳۸۰ ردیف کد تعرفه، فرصتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور ایجاد کرد تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به پنج کشور عضو بازار اوراسیا عرضه کنند.

به گزارش نصر، با تلاش مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری این معاونت ظرفیت و توان دانش‌بنیان‌های برتر صادراتی به بازار پُرسود اوراسیا پیوند می‌خورد.
براساس این گزارش، ۳۸۰ ردیف کد تعرفه، فرصتی است که بازار اوراسیا به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور می‌دهد تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به پنج کشور عضو این بازار عرضه کنند.
طبق گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کشورهای روسیه، بلاروس، قرقیزستان، ارمنستان و قزاقزستان در این بازار حضور دارند و از آبان‌ماه سال گذشته با عضویت موقت سه ساله ایران در جمع خود موافقت کردند. هند و ترکیه هم در صف انتظار ورود به این بازار ایستاده‌اند.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با استفاده از این فرصت در تلاش است تا به تحقق هدف توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها کمک کند و ظرفیت‌های دانشی و فناورانه آنها را به این بازار بزرگ و در دسترس تزریق کند، فرصتی که با ارائه تعرفه‌های گمرکی ترجیحی جذابیت بیشتری یافته است.
مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اوایل امسال طرحی را برای بررسی وضعیت صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان، رفع مشکلات صادراتی و ارتقای توان آنها برای این کار آغاز کرد، در این طرح بیش از ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان توانمند شناسایی شدند تا به بازار اوراسیا دسترسی یابند.
با توجه به گستردگی موضوعات، برای این کار ۲۰ شرکتی که ظرفیت به مراتب بالاتری برای ورود به این بازار دارند انتخاب و به کارگزار معرفی شدند،  نتایج این پروژه هم به زودی به شکل وبیناری آنلاین به دیگر شرکت‌ها ارائه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در دانش جغرافیا و علوم سیاسی، به سرزمین ادامه‌داری که دو قاره اروپا و آسیا را دربر می‌گیرد، اصطلاحأ اوراسیا گفته می‌شود. در دروس برخی کشورها، اوراسیا به عنوان بزرگ ترین قاره در بین ۵ یا ۶ قاره جهان شناخته می‌شود. بخش بزرگ اوراسیا در نیم‌کره‌های شمالی و شرقی قرار دارد.
مرزهای اوراسیا عبارتند از: اقیانوس آرام در شرق، اقیانوس اطلس در غرب، اقیانوس منجمد شمالی در شمال و آفریقا، مدیترانه و اقیانوس هند در جنوب.
انتهای پیام/
بازار اوراسیا بر روی دانش‌بنیان‌های ایرانی باز شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار