خبر/

احضار کاردار موقت فرانسه به وزارت خارجه ایران

1399/08/06 - 10:53 - کد خبر: 29630 نسخه چاپی

نصر: در اعتراض به اصرار مقامات فرانسوی به حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز نسبت به ساحت پیامبر اکرم (ص)،  دیروز کاردار موقت سفارت فرانسه در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش نصر، روز گذشته (دوشنبه) در اعتراض به اصرار مقامات فرانسوی به حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز نسبت به ساحت پیامبر اکرم (ص)،  «فلوران ایدالو» کاردار موقت سفارت فرانسه در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد.
در جریان این دیدار معاون مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه، ضمن محکوم کردن اقدامات غیر قابل قبول مقامات فرانسوی که موجب جریحه دار شدن احساسات میلیونها مسلمان در اروپا و جهان شده است، تاکید کرد: هر گونه اهانت و بی احترامی به پیامبر اسلام (ص)، ارزش های ناب اسلام از سوی هر فرد و در هر مقامی به شدت محکوم و مردود است. 
وی افزود: دامن زدن به اسلام هراسی و نفرت پراکنی آن هم به نام آزادی بیان که باید در خدمت مفاهمه، همدلی و همزیستی مسالمت آمیز بین جوامع بشری باشد، عمیقا مایه تاسف است.
معاون مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه، همچنین تاکید کرد: واکنش نابخردانه مقامات فرانسوی به اقدام افراط گرایانی که به نام اسلام دست به خشونت می زنند، تنها زمینه را برای رشد گرایشات انحرافی و فاقد سنخیت با این دین الهی که همواره نویدبخش تسامح، عقل گرایی، صلح و عدالت طلبی است را فراهم می کند.
 آیدالو کاردار موقت سفارت فرانسه، قول داد اعتراض جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دولت فرانسه در این خصوص را در اسرع وقت به مقامات ذیربط کشورش منعکس کند.
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شنبه سوم آبان در پی استمرار لجوجانه اقدامات اهانت آمیز به ساحت پیامبر رحمت (ص)، در فرانسه که در کمال تاسف در مواردی با حمایت برخی مقامات رسمی نیز همراه بوده است، هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آنها رسول مکرم اسلام را به شدت محکوم کرد.
محمدجواد طریف وزیر امور خارجه ایران نیز دیروز در توئیتی توهین‌های اخیر علیه مسلمانان را محکوم و آن را سوءاستفاده فرصت‌طلبانه از آزادی بیان توصیف کرد.
انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در هفته های اخیر خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شد و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان، موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کردند.
پس از آن نیز اقدام یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتورهای موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک چچنی، بازتاب گسترده‌ای در فرانسه داشت. 
انتهای پیام/
احضار کاردار موقت فرانسه به وزارت خارجه ایران خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار