خبر/

بوستان مدافعان سلامت در تبریز افتتاح شد

1399/08/05 - 21:28 - کد خبر: 29614 نسخه چاپی

نصر: بوستان محله‌ای مدافعان سلامت با اعتبار هزینه شده ۱۳۱ میلیارد ریال در تبریز افتتاح شد.

به گزارش نصر، این بوستان محله‌ای در هفت هزارو ۳۴۹ متر مربع مساحت با اعتبار ۱۳۱ میلیارد ریال تملک و احداث شده است .
این بوستان محله ای با احداث مسیر پیاده روی، فضای بازی کودکان، زمین ورزشی، نصب تابلوی سنگی هنری با تصویر مدافعان سلامت، کاشت هشت هزار و 300 اصله درخت و درختچه و کاشت پنج هزار گل داودی و ۸۰۰ متر مربع کاری در اختیار شهروندان قرار گرفت.
شهردار تبریز در آئین افتتاح این بوستان بر جلوگیری از تغییر کاربری فضای سبز به مسکونی و تجاری در سه سال گذشته تاکید کرد و گفت: از این محل ریالی درآمد کسب نکرده ایم.
ایرج شهین باهر گفت: هیچ چیز مهم تر از سلامت شهروندان نیست و توجه ویژه مدیریت شهری به احداث پارک های محله ای در سه سال گذشته، به خاطر اهمیت این موضوع است.
شهردار تبریز با بیان اینکه مدافعان سلامت، سی و نهمین پارک تبریز است، افزود: مطابق برنامه ریزی های انجام شده، قصد داریم این تعداد را تا پایان شورای پنجم شهر تبریز به ۶۰ پارک برسانیم.
شهین باهر با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری از پارک ها به اندازه احداث آن ها اهمیت دارد، گفت: حفظ فضای سبز موجود و جلوگیری از تغییر کاربری باغات قدیمی از اولویت ها و رویکردهای اصلی شهرداری تبریز است.
وی اعلام کرد: در سه سال گذشته نه تنها ریالی از طریق تغییر کاربری فضای سبز به مسکونی و تجاری درآمد کسب نکرده ایم، بلکه کاربری های مسکونی و تجاری را به فضای سبز و پارک محله ای تبدیل کرده ایم.
شهردار تبریز با قدردانی از تلاش های کادر سلامت، یادآور شد: امروز نیز همانند دوران هشت سال دفاع مقدس، مدافعان سلامت پای کار هستند و نام گذاری این پارک به نام مدافعان سلامت، قدردانی از زحمات شبانه روزی این عزیزان است.

پارک «مدافعان سلامت»، نشانه احترام به کادر درمان است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز دوشنبه در آئین افتتاح پارک مدافعان سلامت گفت: این پارک تبدیل به میعادگاه کسانی می شود که تلاش های مدافعان سلامت و کادر پزشکی را مورد توجه قرار می دهند.
محمدحسین صومی با قدردانی از تلاش های شهرداری تبریز برای احداث این پارک تاکید کرد: مردم از حضور غیرضروری در هر گونه تجمعی پرهیز کنند .
وی اظهار کرد: هم اکنون شیوع ویروس کرونا در وضعیت وخیم و بسیار خطرناکی قرار دارد و رفته رفته میزان گرفتاری کادر درمان و مدافعان سلامت افزایش می یابد.
صومی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 300 نفر در آذربایجان شرقی به خاطر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری و ۱۵۰ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند، از تمام شهروندان خواست با پرهیز از تردد غیر ضروری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، یاریگر کادر درمان باشند.
اکبر پورخردمند شهردار منطقه ۱ تبریز هم گفت: نام گذاری این پارک به نام مدافعان سلامت، در جهت قدردانی از تلاش ها و مجهادت های کادر درمان و پزشکی است.
وی، گفت: فلسفه احداث این پارک ها، از طرفی بازآفرینی بافت فرسوده و فراهم ساختن محیطی برای گذران اوقات فراغت شهروندان و دسترسی آسان به فضای سبز است.
شهردار منطقه ۱ تبریز از پارک مدافعان سلامت به عنوان نقطه عطف توسعه محله پزشکان یاد کرد و افزود: به دنبال احداث این پارک، املاک خیابان ۲۴متری مجاور آن نیز تملک شده و به خیابان اصلی دسترسی ایجاد می شود.
امروز همچنین پروژه‌های آسفالت اساسی و زیرسازی خیابان تختی و عباسی (حد فاصل چهاررراه عباسی تا آخر عباسی و خیابان رازی ولی عصر (عج) با هزینه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال نیز با حضور مسئولان شهری به بهره برداری رسید.

بهره‌برداری از اثر هنری تابلوسنگ مدافعان سلامت
در حاشیه افتتاح پارک مدافعان سلامت، از اثر هنری مدافعان سلامت نیز بهره برداری شد.
این تابلوسنگ، اثر صابر بقال اصغری، هنرمند شناخته شده تبریزی است که از ۵۰ هزار تکه سنگ طبیعی دریایی برای خلق آن استفاده شده است.
بقال اصغری درباره این اثر به خبرنگار شهریار گفت: تابلوسنگ مدافعان سلامت در مدت یک ماه و نیم با فعالیت شبانه روزی گروه ۱۲نفره «ساو» ساخته شده است.
وی اعلام کرد: این اثر برای اولین بار در جهان در تبریز ساخته شده و به نام این شهر ثبت شده است.
انتهای پیام/
بوستان مدافعان سلامت در تبریز افتتاح شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار