یادداشت نصر/

از واقعیت تا پشت پرده سناریوی دروغ پراکنی های جدید ارامنه

1399/08/05 - 19:52 - کد خبر: 29610 نسخه چاپی

نصر: دروغ پراکنی های ارامنه در گذشته و ادامه آن در عملیات آزادسازی اراضی اسلام متعلق به جمهوری آذربایجان که از آن به عنوان جنگ قره باغ نیز یاد می شود و حدود یک ماه است در جریان است، گویا تمام شدنی نیست.

در جدیدترین نمونه این دروغ پراکنی ها که سبب رسوایی هرچه بیشتر اشغالگران ارمنی شد عکسی از طرف وزارت دفاع ارمنستان منتشر شد که یک سرباز ارمنی را با لباس نظامی شبیه به نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان در کنار وزیر دفاع ارمنستان نشان می داد. انتشار این عکس و حذف آن دقایقی بعد از انتشار، واکنش مقامات جمهوری آذربایجان را در پی داشت.
به عنوان مثال "حکمت حاجی اف" دستیار رییس جمهوری آذربایجان در جدیدترین اظهار نظر خود در این باره به رسانه های جمهوری آذربایجان گفت: در روزهای اخیر عکس وزیر دفاع ارمنستان از طرف وزارت دفاع این کشور منتشر شد. در این عکس شباهت لباس نظامی سرباز ارمنی که در کنار وزیر دفاع ارمنستان بدون کفش نشسته بود به لباس نظامی یگان های مرزبانی جمهوری آذربایجان و حذف این عکس از طرف روابط عمومی وزارت دفاع ارمنستان دقایقی بعد از انتشار، بسیار مشکوک به نظر می رسد.


ظاهرا دستگاه دروغ پراکنی ارامنه که دارای لابی قدرتمند در کشورهای غربی است، مورد حمایت رسانه های به اصطلاح قدرتمند نیز می باشد که سبب می شود فیلم های ساختگی آن ها توسط این رسانه ها به عنوان خبر منتشر شوند.
"حکمت حاجی اف" در این باره نیز گفته است: ممکن است طرف ارمنی با پوشاندن لباس نظامی جمهوری آذربایجان به تروریست های پ.ک.ک. در منطقه، استفاده جمهوری آذربایجان از این مزدوران را وانمود کند و متاسفانه پیشتر از طرف ارمنی فیلمی ساختگی که مزدوران خارجی را با لباس یگان های مرزبانی جمهوری آذربایجان نشان می داد منتشر شد و برخی رسانه های بین المللی هم بدون بررسی صحت آن، اقدام به انشار این اخبار نمودند. انتشار عکس سرباز ارمنی با لباس نظامی جمهوری آذربایجان در کنار وزیر دفاع این کشور نیز یکبار دیگر ساختگی بودن این فیلم ها را نشان داده و نادرست بودن آن ها را که بیشتر شبیه به فیلم های بالیوودی است را یک بار دیگر اثبات می کند.
از جمله این رسانه ها می توان به بی بی سی خصوصا بخش فارسی آن اشاره کرد. چون حاجی اف در مصاحبه ای مشخصا از انتشار مطلبی در بی بی سی به قلم نویسنده ارمنی در رابطه با فیلمی ساختگی که گویا در آن نظامیان جمهوری آذربایجان دو اسیر ارمنی را می کشند، ابراز تاسف کرده است.


 
به نظر می رسد دلیل آن هم انتشار مطلبی مغرضانه و شیطنت آمیز به قلم نویسنده ارمنی با عنوان "جنگ قره‌باغ؛ ویدیوی 'اعدام' و کاوش درباره جنایت جنگی" در بی بی سی فارسی که همیشه با گاف های خود غیر حرفه ای بودن آن به دفعات به اثبات رسیده است، بود که در آن سعی شده بود با انتشار عکس های مختلف و نقل قول های مرموزانه از افراد مختلف در نهایت جمهوری آذربایجان به جنایت جنگی متهم شود.
حال با بررسی سابقه تاریک ارامنه در جنگ با همسایگان خود و نسل کشی که حدود سی سال پیش هنگام اشغال خوجالی مرتکب شده اند و دروغ پراکنی و حمایت از تروریست های پ.ک.ک. و مخالفت با آزادی اراضی اسلام از اشغال ارمنستان توسط بی بی سی فارسی، به نظر می رسد جمهوری آذربایجان علاوه بر جنگ در جبهه باید در جنگ رسانه ای نیز با دشمنان خود مبارزه کند.
انتهای پیام/
از واقعیت تا پشت پرده سناریوی دروغ پراکنی های جدید ارامنه آیدین خطیبی


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  داغسر   3 سالها پیش  

در تمام سی سال اخیر متاسفانه در مقابل جمهوری آذربایجان که سیر دولت شدن را با موفقیت پشت سر گذارده و این موضوع از تمام مواضع دولتمردان این کشور در مقابل دشمن اصلی و متجاوز به خاکشان، ارمنستان دیده می شود، ارمنستان نتواسته این روند را در سطح مناسبی سپری کند و مثل یک مجموعه یاغی عمل کرده است. در مواضع جمهوری آذربایجان در مقابل کشورمان نیز متوجه درایت و واقع بینی سیاسی دولتمردان انها می شویم (بالاخص در مورد تبریک به دولت ایران بخاطر نجات و آزادی مرزها از متجاوزان و لحن بکار رفته در این پیامها) اما ارمنستان با مشکلات عدیده ای در فرایند تظاهر بصورت یک کشور مستقل و بادرایت سیاسی جلوه گر شده است. مواظب اعمال تحریک آمیز این مجموعه در روزهای آینده باشیم.
پژوهشیار