خبر/

بیشینه پهنای باند شبکه شاد به ۳۱۵ گیگابیت بر ثانیه رسید

1399/08/05 - 16:30 - کد خبر: 29604 نسخه چاپی

نصر: مسوول شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) از رسیدن بیشینه پهنای باند این شبکه به ۳۱۵ گیگابایت بر ثانیه و پخش زنده در یک روز به ۵۰۰ میلیون کلاس درس خبر داد.

به گزارش نصر، سید حسن الحسینی با بیان این که از استفاده از شبکه شاد هر روز بیشتر و عمیق‌تر می‌شود، اظهار داشت: تاکنون ۱۱ میلیون و ۹۰۵ هزار دانش‌آموز معادل ۷۹.۸ درصد دانش آموزان در شبکه شاد احراز هویت شده‌اند که از این تعداد ۶۵.۲ درصد دانش آموزان حضور فعال در این شبکه دارند.
وی با اعلام آمارهای استان‌هایی که بیشترین حضور فعال در شبکه شاد را داشته‌اند، افزود: دانش آموزان استان‌های قم با ۸۲.۸ درصد، مرکزی ۸۱.۳ درصد، البرز ۷۸.۲ درصد، کرمانشاه ۷۷.۹ درصد و سمنان ۷۶.۹ درصد بیشترین حضور «فعال» را در شبکه شاد دارند. 
مسوول شبکه شاد ادامه داد: تاکنون ۱۰۹ هزار مدیر، ۶۹۲ هزار دانش‌آموز در شبکه شاد احراز هویت شده‌اند و۳ میلیون و ۴۸ هزار گروه در این شبکه ایجاد شده است. همچنین پنج میلیارد و ۹۵۳ میلیون پیام در بین کاربران شبکه شاد تبادل شده است. 
الحسینی با یادآوری این که در هفته گذشته بیشینه‌ پهنای باند استفاده ‌شده در شبکه آموزشی دانش‌آموز به ۲۷۰ گیگابیت بر ثانیه رسید، خاطرنشان کرد: این بیشینه پهنای باند در هفته گذشته  به ۳۱۵ گیگابیت رسیده است. همچنین بیشینه استفاده از پخش زنده در یک روز ۵۰۰ میلیون کلاس بوده است.
به گزارش ایرنا، وزارت آموزش و پرورش از همان روزهای ابتدایی تعطیلی با شعار "آموزش تعطیل نیست" آموزش از راه دور را دستور کار قرار داد بنابراین این وزارتخانه با کمک نهادهایی مانند صدا و سیما و وزارت ارتباطات و همچنین فعالیت معلمان شروع به آزمودن روش‌های مختلف کرد.
آموزش و پرورش در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در تلاش بود به واسطه آموزش در تلویزیون روند آموزش را ادامه دهد اما تلویزیون به دلیل برخی ضعف‌ها از جمله کمبود وقت برای آموزش و نداشتن تعامل دو سویه میان معلم و دانش‌آموز نتوانست نیازهای آموزشی دانش آموزان را رفع کند، از این رو تصمیم گرفته شد تا «شبکه فراگیر ارتباط معلم با دانش‌آموز» طراحی شود.
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به خلاءهای آموزش از راه دور برای دانش آموزان، از همان هفته های ابتدایی تعطیلی مدارس، از ایجاد یک شبکه اجتماعی دانش آموزی مستقل برای آموزش مجازی دانش آموزان خبر داد که این وعده تقریبا یک ماه بعد در فروردین ۹۹ با راه‌اندازی شبکه شاد محقق شد.
راه اندازی و ایجاد شبکه شاد را می توان یکی از مهم‌ترین اقداماتی دانست که جامعه آموزش و پرورش را در خود جای داده است.
انتهای پیام/
بیشینه پهنای باند شبکه شاد به ۳۱۵ گیگابیت بر ثانیه رسید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار