خبر/

اجراي بیش از 600 کیلومتر کانال فیبرنوری در سطح کلانشهر تبریز

1399/08/05 - 12:19 - کد خبر: 29575 نسخه چاپی

نصر: به منظور ایجاد زیر ساخت های مخابراتی درسطح شهر تبریز تا کنون بیش از 600 کیلومتر کانال فیبرنوری درخیابان های اصلی و فرعی کلانشهر تبریز توسط شرکت مخابرات اجرا شده است.

به گزارش نصر، مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی در گفتگویی گفت: در راستای ایجاد امکانات فنی برای ارایه سرویس های ارتباطی ومخابراتی با کیفیت بالا وهمجنین تامین نیازهای ارتباطی اپراتورهای تلفن  همراه و ثابت (شرکت های FCP) و ایجاد زیرساخت های لازم برای ایجاد شهر هوشمند در سال 98 حدوداً 100 کیلومتر و در شش ماهه اول سال جاری 40 کیلومتر به شبکه فیبرنوری شهرتبریز اضافه وطول کانالهای فیبرنوری به بیش از 600 کیلومتر رسیده است.
شکوری خاطر نشان کرد: توسعه و گسترش فیبرنوری یکی از شاخص های مهم توسعه ICT استان و کشور بوده و به همین منظور توسعه شبکه فیبرنوری یکی از اولویت های مخابرات استان می باشد که با امکان دسترسی عمومی به شبکه فیبر نوری و جهت بهره مندی از سرویس های اینترنتی پرسرعت ، عملیات اجرایی FTTH  (فیبرنوری به منازل) از سالهای گذشته آغاز شده بطوریکه هم اکنون بیش از 120000 مشترک تحت پوشش امکان واگذاری این سرویس قراردارد که با نام تجاری تانوما به مشتریان ارائه می شود.
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی با اشاره به ویژگی های این سرویس افزود: این سرویس قابلیت واگذاری اینترنت با پهنای باند بالای 50 مگابیت برثانیه تا  1 گیگابیت برثانیه را دارد و متناسب با نیازهای مشتریان خانگی و تجاری قابل واگذاری است. هم اکنون حدوداً 6500 واحد مسکونی، تجاری نیز از این سرویس استفاده می کنند و همپچنین ارتباط نزدیک به 400 دستگاه اداری و تولیدی با اتصال مستقیم به شبکه فیبرنوری تامین می شود.
انتهای پیام/
اجراي بیش از 600 کیلومتر کانال فیبرنوری در سطح کلانشهر تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار