معاون کل وزارت بهداشت؛

قرنطینه افراد «تماس نزدیک» با بیماران کرونایی ضروری است

1399/08/04 - 21:48 - کد خبر: 29544 نسخه چاپی

نصر: معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افراد دارای «تماس نزدیک» با بیماران مبتلا به ویروس کرونا باید قرنطینه شوند، زیرا قرنطینه این افراد یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای کنترل اپیدمی است.

به گزارش نصر، ایرج حریرچی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار درباره اهمیت قرنطینه کردن افراد «تماس نزدیک» با بیماران کرونایی افزود: همدلی و همراهی ملت و دولت در رعایت اصول فاصله گذاری می‌تواند رمز موفقیت کنترل اپیدمی باشد. فقط از این طریق می‌توان پاییز سیاه را به زمستان سفید تبدیل کرد.
وی بیان کرد: «تماس نزدیک» به معنی هرگونه ارتباط با فرد یا افراد مبتلا به ویروس کرونا در مجموع به مدت یک ربع و در فاصله کمتر از دو متر است.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: فردی که با بیماران مبتلا به کرونا در «تماس نزدیک» باشد، بلافاصله بعد از تماس باید قرنطینه شود. این افراد با جواب منفی یا مثبت تست مولکولی و حتی بدون تست حتما باید برای دو هفته قرنطینه باشند.
حریرچی اظهار کرد: قرنطینه افراد «تماس نزدیک» با بیماران کرونایی، تعداد افراد کمتری از جامعه را در بر می‌گیرد و در نتیجه تاثیر اقتصادی اجتماعی کمتری خواهد داشت.
بنا به این گزارش، تاکنون (ظهر یکشنبه) ۵۶۸ هزار و ۸۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۹۶ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۲ هزار و ۶۱۶ نفر رسیده است.
انتهای پیم/
قرنطینه افراد «تماس نزدیک» با بیماران کرونایی ضروری است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار