استاندار اردبیل؛

صادرات استان اردبیل ۳۴درصد افزایش یافت

1399/08/04 - 13:25 - کد خبر: 29527 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی صادرات در نیمه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: ارزش صادرات انجام گرفته در استان بیش از ۷۰ میلیون دلار است که پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار برسد.

به گزارش نصر، اردبیل با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی صادرات در نیمه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: ارزش صادرات انجام گرفته در استان  بیش از ۷۰ میلیون دلار است که پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار برسد.
بنا به این گزارش، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با محور صادرات تشریح کرد: برخی محصولات و کالاها در سال جاری به سبد صادراتی استان افزوده می‌شود که این کالاها میزان ارزش صادرات استان را در سال‌های آینده به بیش از ۲۵۰ میلیون دلار می‌رساند.
وی  ام دی اف، فرآورده‌های کارخانه پتروشیمی، صنایع بالادستی کشاورزی و لوازم خانگی را از جمله کالاهای افزوده شده به سبد صادراتی استان عنوان کرد.
استاندار اردبیل با اشاره به مشکل صادرکنندگان استان در خصوص قیمت‌گذاری پایه در گمرک، بیان کرد: قیمت پایه برخی محصولات صادراتی با رایزنی‌های انجام گرفته به رقم واقعی رسیده و تلاش می‌شود قیمت پایه صادراتی سایر تولیدات برند استان نیز اصلاح شود.
وی افزود: وقتی ما نمی‌توانیم نفت را صادر کنیم باید به تولید و صادرات محصولاتی کمک کنیم که موجب رونق اقتصاد و ارزآوری برای کشور می‌شوند.
استاندار اردبیل با بیان اینکه بسته‌های حمایتی برای صادرکنندگان استان توسط کارشناسان حوزه اقتصادی تدوین می‌شود، افزود: در تدوین این بسته از الگوهای موفق در سایر نقاط کشور استفاده شده و به صورت اختصاصی برای صادرکنندگان استان عملیاتی می‌شود.
بهنامجو  بیان کرد: صادرکنندگان و تولیدکنندگان پیشرو چرخه اقتصاد هستند و باید با حمایت از این قشر در راستای کاهش مشکلات اقتصادی تلاش کنیم.
استاندار اردبیل از تلاش برای رفع مشکلات صادرکنندگان در استان و پیگیری موانع صادرات در مرکز کشور خبر داد و افزود: با وجود برخی مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان به فعالیت در این حوزه ادامه می‌دهند و مسوولان باید با رفع مشکلات مسیر تولید و صادرات را هموارتر سازند.
در این جلسه تعدادی از صادرکنندگان مشکلات خود را بیان کردند.
انتهای پیام/
صادرات استان اردبیل ۳۴درصد افزایش یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار