رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان؛

تصادف رانندگی در زنجان سه کشته برجا گذاشت

1399/08/03 - 12:11 - کد خبر: 29479 نسخه چاپی

نصر: رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بر اثر وقوع ۲ فقره تصادف رانندگی در مسیر ارتباطی این استان طی ۴۸ ساعت گذشته سه نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش نصر، سرهنگ محمدعلی عظیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: حادثه نخست بامداد پنجشنبه در آزاده راه زنجان - قزوین بین ۲ دستگاه خودروی سواری پراید و اپتیما اتفاق افتاد و سرنشین خودروی پراید که زن بود به علت شدت صدمات و جراحات وارده در دم فوت کرد.
وی اظهار داشت: حادثه دوم نیز صبح پنجشنبه در آزاد راه زنجان - قزوین بین یک دستگاه خودروی سواری پراید و کامیون ماک رخ داد و راننده و دختر ۱۲ ساله‌اش بر اثر شدت صدمات و جراحات وارده جان باختند.
رییس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه این ۲ حادثه تلخ رانندگی به علت خستگی و خواب آلودگی رانندگان خودروهای سواری پراید اتفاق افتاد، گفت: ۳۸ درصد از سوانح رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی این استان به علت خستگی و خواب آلودگی رانندگان خودروها اتفاق می افتد.  
عظیمی به رانندگان خودروهای عبوری از مسیرهای ارتباطی این استان توصیه کرد هنگام احساس خستگی و خواب از ادامه مسیر خودداری کنند چراکه اصرار بر ادامه مسیر می تواند عواقب تلخ و خونین در پی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، طی پنج ماهه امسال ۵۳ فقره تصادف فوتی در مسیرهای ارتباطی این استان اتفاق افتاد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۹۸) به میزان هشت درصد افزایش نشان می دهد و بر اساس آمار پزشکی قانونی طی مدت یاد شده تعداد متوفیان ناشی از حوادث رانندگی ۱۰۸ نفر بود که متاسفانه این تعداد کشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال نیز هشت درصد رشد داشت.  
تعداد ۲۷۰ نفر در سال ۹۷ و ۲۵۸ نفر نیز در سال ۹۸ بر اثر تصادف‌های رانندگی در مسیرهای ارتباطی برون شهری استان زنجان جان باختند.
استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.
انتهای پیام/
تصادف رانندگی در زنجان سه کشته برجا گذاشت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار