معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:

با ارائه گواهی نامه مهارت، مساله بیکاری حل نمی شود

1399/08/02 - 14:42 - کد خبر: 29441 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: با ارائه گواهی های مهارت، مساله بیکاری حل نمی شود، زیرا ممکن افراد گواهی مهارتی را بگیرند که منطبق بر نیاز بازار کار نباشد.

به گزارش نصر، "علی جهانگیری"، در واکنش به خبری با عنوان"بیکاران مهارت ندارند" که به نقل از خبرگزاری فارس نوشته شده بود، در گفتگو با خبرنگار نصر، با تاکید بر اینکه اصلا موضوع جلسه شورای توسعه مهارت استان، بحث "بیکاری" نبوده است، افزود: در جلسه مذکور که برنامه های شورای مهارت عنوان می شد، بیشتر بحث ها حول محور شعار "هر آذربایجانی، یک مهارت" بود.
وی بر لزوم تغییر شعار مذکور اشاره کرد و اذعان داشت: بهتر است این گونه به مساله نگاه کنیم که هر فرد در هر شغلی که فعالیت می کند، تخصص و مهارت لازم را داشته باشد که این شغل می تواند یک شغل صنعتی باشد یا یک شغل معمولی.
جهانگیری معنای شعار "هر آذربایجانی، یک مهارت" را ارائه آموزش ها و مهارت ها به افراد دانست و تصریح کرد: بر اساس شعار مذکور، تا پایان سال بتوان افرادی را آموزش داده و به آنان گواهی مهارت ارائه شود که با این گواهی نامه ها مساله بیکاری حل نمی شود، زیرا ممکن است افراد گواهی مهارتی را بگیرند که منطبق بر نیاز بازار کار نباشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار افزود: تاکید من بر این است که در همه مشاغل، اعم از هتل داری، رستوران داری، کارگری، اصناف مختلف و... مهارت تخصصی مربوطه کسب شود که موضوع اصلی جلسه مذکور نیز این موارد بودند نه بحث اشتغال و بیکاری!
انتهای پیام/
با ارائه گواهی نامه مهارت، مساله بیکاری حل نمی شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار