معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

یک هزار و 860 پروژه نیمه تمام عمرانی با طول عمر بالای ۱۲ سال در استان وجود دارد

1399/08/02 - 11:46 - کد خبر: 29429 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: در مجموع یک هزار و 860 پروژه نیمه تمام عمرانی در سطح استان وجود دارد که حدود یک هزار و 100 مورد آن پروژه‌های جاری محسوب می‌شود که میانگین طول عمر آن‌ها بالای ۱۲ سال است.

به گزارش نصر، جواد رحمتی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهار کرد: در طول هفت سال گذشته مجموع اعتبارات استانی از محل بودجه استانی یک هزار و 300 میلیارد تومان، از محل بودجه نفت و گاز 400 میلیارد تومان و یک هزار و 500 میلیارد تومان هم از محل بودجه توازن بوده است؛ در واقع از مجموع سه هزار و 260 میلیارد تومان اعتبارات مصوب عمرانی استان، فقط ۴۲ درصد آن اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: در طی هفت سال گذشته، سالانه به صورت میانگین ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی با مشارکت بخش خصوصی و دولت افتتاح شده است.
وی با بیان این‌که با این روند تخصیص اعتبارات و محدودیت منابع پروژه‌های نیمه تمام استان به اتمام نخواهد رسید، خاطرنشان کرد: در صورتی‌که بخش خصوصی وارد عمل شود، موفقیت ما بیشتر خواهد بود؛ به طوری‌که پروژه اتوبان تبریز_ سهند تا سال ۹۶  راکد مانده بود و پیشرفت فیزیکی آن ۴۰ درصد بود؛ اما در سال ۹۷ با مشارکت ۴۰ درصدی دولت و ۶۰ درصدی بخش خصوصی واگذار شد که در حال حاضر ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
انتهای پیام/
یک هزار و 860 پروژه نیمه تمام عمرانی با طول عمر بالای ۱۲ سال در استان وجود دارد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار