مدیر کارخانه سیمان صوفیان در گفت و گو با نصر تشریح کرد:

علل کمبود سیمان در آذربایجان شرقی/ برخورد با هرگونه گران فروشی در بازار

1399/08/01 - 15:48 - کد خبر: 29406 نسخه چاپی

نصر: مدیر کارخانه سیمان صوفیان گفت: دلیل کمبود سیمان در آذربایجان شرقی به دو دلیل افزایش و رونق ساخت و ساز و نیز افزایش قیمت حمل و نقل این محصول است.

به گزارش نصر، "عادل اعترافی" در گفت و گو با خبرنگار نصر افزود: سیمان صوفیان بزرگترین کارخانه سیمان شمال غرب و تنها کارخانه استان آذربایجان شرقی است و روزانه بیش از هفت هزار تن در تیپ های مختلف تولید دارد.

وی افزود: تولید سیمان صوفیان در سال 1399 طبق منویات مقام معظم رهبری که بنام سال جهش تولید نام گذاری شده است با افزایش چهل درصدی نسبت به سنوات قبل با  بیش از یک میلیون و صد و هفتاد  هزار  تن بوده که در استان توزیع شده است.
اعترافی گفت: دلیل کمبود سیمان در استان آذربایجان شرقی به دو دلیل افزایش ساخت و ساز و نیز افزایش  قیمت حمل و نقل این محصول است.
مدیر کارخانه سیمان صوفیان خاطر نشان کرد: قبلا از استان های همجوار سیمان به استان آذربایجان شرقی می آمد ولی به دلیل افزایش کرایه حمل سیمان در این خصوص مشکلاتی ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: قبلا کسانی که پروانه عمده فروشی داشتند سیمان را برای آنها عرضه می کردیم، اما اخیرا بدلیل تقاضای زیاد این شرایط را فراهم کرده ایم تا همشهریانی که پروانه خرده فروشی و مصالح فروشی دارند  می توانند سیمان را از کارخانه بطور مستقیم دریافت نمایند.
اعترافی تصریح کرد: طبق قانون، عمده فروشان کلان فقط می توانند قیمت سیمان را سه درصد برای سود افزایش دهند و خرده فروشان ده درصد سود برای هر پاکت سیمان از مشتری دریافت کنند و هر گونه گرانفروشی خلاف قانون بوده و توسط سازمان صمت و اتحادیه مصالح فروشان تبریز برخورد خواهد شد.
مدیرکارخانه سیمان صوفیان خاطر نشان کرد: طبق توافق با سازمان صمت استان آذربایجان شرقی تعداد 24 مصالح فروش معتمد برای خرید مستقیم از سیمان صوفیان مشخص شده است که در سطح شهرستان ها سیمان را توزیع می کنند، این نمایندگان موظف هستند سیمان را به قیمت مشخص شده عرضه نمایند.

اعترافی در پایان با اشاره به صادرات سیمان، گفت: با توجه به نیاز داخلی، فروش سیمان صادراتی متوقف گردیده و از مانده تعهدات قبلی که فروش شده روزانه چیزی حدود دو ماشین ( ۵۰ تن ) صادرات داریم که در مقابل فروش روزانه ۷۰۰۰ تن ناچیز می باشد.

وی همچنین درباره قیمت سیمان گفت: امروز  30 مهر ماه 99 قیمت هر تن سیمان پاکتی تیپ 2 در درب کارخانه 337900 تومان که هر پاکت دانه ای 16900 تومان تحویل عاملین داده می شود.
انتهای پیام/
علل کمبود سیمان در آذربایجان شرقی/ برخورد با هرگونه گران فروشی در بازار محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 2 نظر

  من   3 سالها پیش  

لطفا مهندس درباره وضع نا مطلوب تولید بارگیری ومشکلات رانندگان نیز توضیح بدهند

  مصطفی   3 سالها پیش  

سیمان هیج جای شهر و استان نیست. اگر هم پیدا شد میگن کیسه ای 30 هزار تومان است.

لطفا بیشتر پیگیر باشید
پژوهشیار