با اجرای پروژه «سهند شهر سالم»؛

شهر جدید سهند به الگوی شهرهای ایران تبدیل می‌شود

1399/07/30 - 22:51 - کد خبر: 29349 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اسکو با اشاره به طرح جامعه ایمن و مروج سلامت سهند گفت: با اجرای پروژه «سهند شهر سالم» این شهر جدید به الگوی شهرهای ایران تبدیل می‌شود.

به گزارش نصر، بابک رضی منش ظهر امروز در میزگرد خبری پروژه «سهند شهر سالم» گفت: پروژه شهر سالم سهند از سال ۱۳۹۵ کلید خورده و تاکنون بیش از ۱۰۰ جلسه تخصصی با حضور دستگاه‌های اجرایی در این خصوص برگزار شده است.
وی با بیان اینکه این شهر ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مهم و اساسی برای تحقق شهر ایمن و سالم دارد، افزود: با اجرای این پروژه شهر جدید سهند به الگوی تمام شهرهای کشور تبدیل می‌شود.
وی با بیان اینکه تمام برنامه‌هایی که باعث سلامت مردم می‌شود در این طرح برنامه ریزی و اجرا می‌شود، ادامه داد: شهر سالم مبتنی بر اقدامات جامعه محور بوده و موفقیت این طرح به حضور مردم و سازمان‌های مردم نهاد بستگی دارد که در این زمینه آموزش‌ها و فرهنگ سازی های لازم به مردم داده شده است.
رضی منش ادامه داد: ارزیابان سازمان بهداشت جهانی WHO در آذر ماه سال جاری جهت ارزیابی نهایی پروژه شهر سالم سهند به این شهر سفر خواهند کرد و در صورت موفقیت، این شهر به عنوان اولین شهر سالم کشور ثبت خواهد شد.
وی با اشاره به مشارکت ۱۸ دستگاه اجرایی در قالب پنج کمیته تخصصی، افزود: ادارات مختلف شهرستان اسکو و شهرداری سهند و شرکت عمران شهر جدید سهند مسئولیت کمیته‌های مختلف در این زمینه را بر عهده دارند.
فرماندار اسکو سپس افزود: شهر سهند یک ساختار مدرن داشته و تمام مسائل شهرسازی مدرن در آن رعایت شده است. این شهر به صورت محله محور احداث شده و بافت ناکارآمد و حاشیه نشین ندارد.
وی با اشاره به راه اندازی اورژانس اجتماعی در سهند گفت: شناسایی آسیب‌های اجتماعی و انجام مداخلات روانی و اجتماعی از مهمترین اهداف این اورژانس بود که در این زمینه نقشه خطرپذیری آسیب‌های اجتماعی با هدف متمرکز کردن و هدفمند کردن آموزش‌ها، افزایش حساسیت در مناطق مختلف شهری و تسهیل برنامه ریزی علمی و عملی در حوزه آسیب‌ها تدوین شده است.
رضی منش افزود: کمپین‌های کاهش مصرف نمک، روغن، قند و شکر و همچنین کمپین مصرف شیر و لبنیات، کمپین افزایش فعالیت فیزیکی و کمپین کنترل خشم و پرخاشگری از جمله برنامه‌ها در راستای اصلاح سبک زندگی در جامعه و خانواده، اجرای طرح فرهنگی، گل به جای سیگار، برنامه مدرسه آگاه، طرح اورژانس یار از جمله دیگر اقدامات در این حوزه است.
انتهای پیام/
شهر جدید سهند به الگوی شهرهای ایران تبدیل می‌شود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار