رئیس سازمان صمت استان؛

۹۰ درصد صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی مربوط به بخش خصوصی است

1399/07/30 - 21:19 - کد خبر: 29345 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت دو مولفه صادرات و واردات و جایگاه استان در صادرات غیر نفتی کشور، گفت: جزو سه استان برتر در صادرات کشور هستیم و ۹۰ درصد صادرات غیرنفتی استان مربوط به بخش خصوصی است.

به گزارش نصر، حبیب امین زاده روز چهارشنبه در گفت و گوی خبری اظهار کرد: با همت بازرگانان و صاحبان صنایع تولیدی استان، شیب نزولی ارزش صادرات غیر نفتی در فروردین ماه سالجاری متاثر از کرونا، در شهریورماه به شرایط مطلوب رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه سال جاری شاهد صادرات بیش از ۱.۹ میلیارد دلاری از مبادی گمرکی استان هستیم؛ افزود: این میزان صادرات نسبت به نیمه ابتدایی سال قبل ۳۰ درصد رشد دارد.
امین زاده تاکید کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا تجارت خارجی تسریع و تسهیل شود تا صادرات روند رو به توسعه ای داشته باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با وجود تحریم های ظالمانه و مسدود بودن مرزهای صادراتی به دلیل شیوع بیماری کرونا، با تکیه بر توانمندی صنایع پیشران و اصلی استان و برنامه ریزی های لازم در راستای توسعه صادرات، در سه ماهه اول سال جاری ۱۵ درصد و در ۶ ماهه امسال ۱۸ درصد از برنامه های پیش بینی شده برای صادرات غیرنفتی استان جلوتر هستیم.
امین زاده با قابل قبول برشمردن صادرات استان به رغم تبلیغات انجام شده ، گفت : صادرات یک میلیارد و ۴۹۶ میلیون دلاری ۶ ماهه سال قبل به یک میلیارد و ۹۱۹ میلیون دلار در نیمه ابتدایی سال جاری رسید که همین امر نشان دهنده توسعه صادرات استان می باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین تعداد کشور هدف صادرات کالاهای تولید شده در استان را ۶۲ کشور اعلام کرد و گفت: منطقه اوراسیا و کشورهای همسایه در صدر برنامه های توسعه تجارت خارجی قرار دارد.
انتهای پیام/
۹۰ درصد صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی مربوط به بخش خصوصی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار