گزارش اختصاصی «نصر» در بازدید از کارخانه پاستوریزه شیر پگاه؛

افزایش فروش ۳۰ درصدی محصولات پگاه/ بسته بندی محصولات لبنی پگاه بدون دخالت دست انسان / تامین محصولات سالم برای آحاد جامعه

1399/07/30 - 16:46 - کد خبر: 29333 نسخه چاپی

نصر: بازدید از شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی صبح امروز چهارشنبه 30 ام مهر ماه با حضور اصحاب رسانه و جمعی از مدیران صنایع شیر ایران برگزار شد.

به گزارش نصر، در این بازدید که در دو بخش بازدید و سومین نشست شورای ارتباطات پگاه با اصحاب رسانه برگزار شد و مسئولان به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

شیر پگاه بدون مواد نگه دارنده
"کامیار لاوای" کارشناس روابط عمومی شیر پگاه در بازدید از بخش بسته بندی شیر های پاکتی پگاه در پاسخ به شایعاتی درباره اضافه کردن مواد های نگه دارنده به شیر، اظهار کرد: طبق آخرین استاندارد های لازم از سوی صنایع شیر ایران که قوانین بسیار سختی را دارند شیر باید تازه، خوشمزه، استاندارد و با کیفیت باشد.
وی ادامه داد: در کارخانه شیر پگاه هیچ مواد نگه دارنده ای به شیرها اضافه نمی شود و این موضوع یکی از خطوط قرمز صنایع شیر ایران به حساب می آید.
لاوای در ادامه با اشاره به نگه داری و نحوه پرکنی شیر به پاکت ها ابراز داشت: سالم سازی و استاندارد سازی چربی در کارخانه پگاه به کمک دما صورت می گیرد و هیچ مواد اضافی نگه دارنده ای به شیر های استریل که بر طبق اصول بسته بندی متفاوتی نسبت به سایر بسته بندی ها انجام نمی شود و تا زمانی که درب پاکت شیر باز نشده شیر سالم و استریل است.
وی افزود: در استریلیزاسیون دمای شیر را ناگهان در مدت ۲-۴ ثانیه تا حدود ۱۳۵- ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسانند و در این صورت کلیه میکروب ‌های موجود در شیر اعم از بیماری‌زا و غیر بیماری‌ زا از بین رفته و شیر عاری از هرگونه میکروارگانیسم می‌گردد؛ لذا مدت ماندگاری محصول به‌شرط باز نشدن بسته‌بندی طولانی است.
کارشناس روابط عمومی شیر پگاه اضافه کرد: تصور عمومی این است که فکر می‌کنند به شیر استریل مواد نگهدارنده اضافه می‌کنند و به این خاطر ارزش غذایی آن کاهش پیدا می‌کند، درحالی‌که استریلیزاسیون نوعی تکنیک در فرآوری بدون اضافه کردن هرگونه ماده به شیر می‌باشد .

شیر خشک به شیرها اضافه نمی شود
وی در پاسخ به شایعات دیگر به موضوع شیر خشک اشاره کرد و افزود: شیر خشک ذاتا مورد بدی نیست اما موضوعی که وجود دارد این است ک اصلا به صرفه نیست.
وی ادامه داد: شیر خشک اگر کیلویی 20 هزار تومان باشد شیر تازه حدود سه هزار تومان است و هیچ شرکتی این کار را نمی‌کند.

بسته بندی بدون دخالت دست انسان انجام می شود
وی افزود: لازم به ذکر است در مجموعه شیر پگاه تمام محصولات بدون دخالت دست انسان و  بسته بندی توسط دستگاه صورت می گیرد.
وی در بخش بسته بندی پنیر در رابطه با جدا سازی آب پنیر از پنیر گفت: آب پنیر را جدا می کنیم و به پودر تبديل می کنیم که یک پودر بسیار با ارزش است.
لاوای ادامه داد: برای ریختن ماده پنیر در داخل بسته بندی از روش دانمارکی، بدون دخالت دست انسان استفاده می کنیم.

مصرف روزانه 2 تا 4 واحد لبنیات در هر فرد
وی با اشاره به اینکه خیلی از مردم می گویند ماست آب انداخته است پس مشکل دارد، گفت: آب انداختن ماست یعنی نشان دهند ارگانیک بودن ماست و سالم بودن آن است.
کارشناس روابط عمومی شیر پگاه گفت: در هرم مواد غذایی، لبنیات جایگاه ویژه‌ای دارند و تأکید می‌شود هر فرد با توجه به سن و جنس خود، روزانه بین ۲ تا ۴ واحد شیر یا سایر لبنیات مصرف کند .
وی افزود: از طرفی پژوهش‌ های اخیر نقش مهم و مؤثر محصولات لبنی را در کاهش فشار و چربی خون، جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ ها و پیشگیری از پوکی استخوان گزارش کرده‌اند.
وی ادامه داد: باوجود تمام این مزایا، متأسفانه مصرف شیر در کشور ما، با اما و اگرهایی همراه شده است و گاهی وجود شایعات و دامن زدن به آن‌ ها سبب سردرگمی هم‌وطنان در مصرف این غذای مغذی و درنتیجه کاهش میزان مصرف سرانه لبنیات می‌شود.
لاوای اضافه کرد: براساس سبد غذایی پیشنهادی از سوی وزارت بهداشت کشورمان، هر فرد باید ماهانه هشت لیتر شیر، سه کیلوگرم ماست و حدود ۵۰۰ گرم پنیر مصرف کند.
وی ادامه داد: باید برای گسترش استفاده از شیر و لبنیات فرهنگ‌ سازی شود تا مردم با فرهنگ صحیح مصرف شیر و لبنیات آشنایی بیشتری پیدا کنند و میزان مصرف این ماده غذایی حیاتی در کشور افزایش یابد و افراد بدون نگرانی از این محصولات استفاده کنند.

خودکفایی ایران در صنعت پنیر توسط شرکت شیر ایران
"حمیدرضا طهماسبی‌پور"؛ مدیر روابط عمومی و روابط بین‌المللی صنایع شیر ایران در این جلسه گفت: رویکرد ما تبلیغ محصولات نیست بلکه این شرکت ادای دِینی برای خود قائل است و این شورا نیز بر حسب این دِین تشکیل شد که اولین دوره در تهران، دومین دوره در گیلان و سومین دوره در تبریز برگزار می‌شود.
مدیر روابط عمومی و روابط بین‌المللی صنایع شیر ایران گفت: هیچ کسی نمی‌تواند عنوان اولین شرکت تولید لبنی ایران را از او بگیرد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دهه ۷۰ که تاکید داشتند کاش روزی در پنیر خودکفا شویم، گفت: روزی برای تهیه پنیر در صف می‌ایستادیم و از طریق کوپن پنیر دریافت می‌شد ولی این شرکت شیر ایران بود که کشور را در پنیر خودکفا کرد.

سن پوکی استخوان‌ها در زنان به ۴۰ سالگی رسیده است
طهماسبی‌پور یادآور شد: متاسفانه بیشتر شیرهای که مورد قبول واقع نمی‌شود با عنوان شیرهای سنتی به فروش می‌رسد و مردم فکر می‌کنند که شیر سالم می‌خورند.
وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم تراکم قوی در بین دانش‌آموزان داشته باشیم باید به موضوع توزیع شیر رایگان در مدارس توجه کنیم.
وی ادامه داد: متاسفانه سن پوکی استخوان‌ها در زنان به ۴۰ سالگی رسیده است و با این شرایط در آینده نزدیک گسترش بیمارستان ها را در این رابطه شاهد خواهیم شد.

روغن پالم در محصولات لبنی
وی در رابطه با وجود روغن پالم در محصولات لبنی گفت: بهتر است در ابتدا مشخص کنیم که روغن پالم خیلی هم مضر نیست و تصور سمی بودن آن یک باور غلط است، روغن پالم یا روغن نخل نوعی روغن گیاهی است که از مغز میوه نخل استخراج می‌شود و از مواد اولیه متشکله و جز جدایی‌ناپذیر روغن‌های گیاهی است.
وی ادامه داد: پالم همان روغن نباتی است که خانواده‌ها مصرف می‌کنند، در تمام دنیا یک‌سوم روغنی که مصرف می‌کنند پالم است و در ایران هم این نسبت رعایت شده است .
وی افزود: علی‌رغم این، طبق استاندارد های تنظیم‌شده از سوی سازمان ملی استاندارد، کارخانه‌ها تنها اجازه افزودن این نوع روغن را به خامه قنادی، پنیرهای آنالوگ با چربی گیاهی، پنیر پیتزا و بستنی دارند و استفاده از آن در دیگر محصولات لبنی تخلف است و از طریق آزمایشگاه ‌های کنترل کیفی سازمان غذا و دارو در دانشگاه‌های کشور قابل‌بررسی است.

با وجود مشکلات اقتصادی جذب نیرو داشتیم
طهماسبی‌پور در خصوص افزایش قیمت‌ها گفت: خودمان از بابت افزایش قیمت ها ناراضی هستیم و در این مدت هیچ افزایش درآمدی از افزایش قیمت ها نداشتیم و افتخار می کنیم که در این مدت کرونایی و شرایط نابسامان اقتصادی کشور نه تنها یک اخراجی نداشتیم بلکه جذب نیرو هم داشتیم.

هدف از تولید محصولات پگاه تامین محصولات سالم برای آحاد جامعه است
سرپرست شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی در نشست با اصحاب رسانه از افزایش فروش ۳۰ درصدی محصولات پگاه در اولین ماه فعالیت خبر داد و افزود: در سال جهش تولید در اولین ماه فعالیت خود توانستیم فروش خود را 30 درصد افزایش دهیم و توانستیم درشهریور ماه ۶۰ میلیارد تومان فروش داشته باشیم.
"احد فلاحی" ادامه داد: شرکت پگاه آذربایجان شرقی در سال ۱۳۳۷ راه اندازی شده است که اکنون 40 نوع محصول لبنی در این شرکت تولید می شود.
وی از صادرات به کشور های عراق، آذربایجان، پاکستان و ... خبر داد و اضافه کرد: روزانه ۳۵۰ تن دریافت شیر خام داریم و به چرخه تولید و فروش می رسانیم.
وی از ضمن تقدیر از رسانه ها ابراز امیدواری کرد و ابراز داشت: رویکرد شرکت پگاه تبریز روانه کردن محصولات جدید به بازار و نو آوری می باشد، هدف از تولید محصولات پگاه تامین محصولات سالم برای آحاد جامعه است، امیدواریم هرماه بتوانیم شاهد تنوع محصولات بیشتری شویم و به بازار عرضه کنیم.
فلاحی افزود: با 17 شرکت در عرصه محصولات لبنی فعالیت داریم.
وی ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب به فروشگاه ها و افزایش رضایت مندی را سرلوحه کار قرار داده ایم.
وی ازافتخارات جدید این مجموعه خبر داد و افزود: لوح تندیس واحد های نمونه استانی در جشنواره امتنان و لوح تندیس افتخار از طرف سازمان محیط زیست را شرکت پگاه توانسته است در روز های اخیر کسب کند.
انتهای پیام/
افزایش فروش ۳۰ درصدی محصولات پگاه/ بسته بندی محصولات لبنی پگاه بدون دخالت دست انسان / تامین محصولات سالم برای آحاد جامعه محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار