همزمان با سراسر کشور؛

زنگ مهر در مدارس آذربایجان شرقی طنین‌انداز شد

1398/07/01 - 10:46 - کد خبر: 2933 نسخه چاپی

نصر: در اولین روز از سال تحصیلی جدید، زنگ مهر همزمان با سراسر کشور در مدارس آذربایجان شرقی طنین‌انداز شد.

به گزارش نصر،  در اولین روز از سال تحصیلی جدید، زنگ مهر در مدارس سراسر کشور طنین‌انداز شد و رئیس‌جمهور نیز زنگ نمادین مهر را در یکی از مدارس تهران نواخت.

در سال تحصیلی جدید ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز با احتساب پیش‌دبستانی‌ها در مدارس ثبت نام شده‌اند؛ امسال در پایه اول ابتدایی 1.7 درصد و در مجموع دوره ابتدایی ۲ درصد رشد دانش‌آموز وجود دارد.

از امروز درهای 110 هزار مدرسه به روی دانش‌آموزان گشوده شد؛ از این تعداد ۴۵ هزار مدرسه کمتر از ۵۰ دانش‌آموز، 5 هزار مدرسه با کمتر از 5 دانش‌آموز و 14 هزار مدرسه با کمتر از 10 دانش‌آموز هستند.

 

آمار دانش آموزان آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تعداد دانش‌آموزان دوره ابتدایی امسال در مدارس استان را نزدیک به ۳۹۰ هزار نفر اعلام کرد.

جعفر پاشایی خاطرنشان ساخت: با برنامه‌ریزی منسجمی که صورت گرفته کلاس درس بدون معلم نخواهیم داشت و هدف کلی دایر بودن کلاس‌های پویا در مدارس بانشاط است.

پاشایی تصریح کرد: امسال نسبت به سال قبل یک درصد به تعداد نوآموز و دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی افزوده شده است.

وی گفت: ۷۸۰ هزار نوآموز و دانش‌آموز در 8 هزار و 200 مدرسه و ۳۳ هزار کلاس درس مشغول تحصیل در سال تحصیلی ۹۹_۹۸ خواهند بود.

وی اذعان داشت: پوشش تحصیلی ۱۰۰ درصدی پیش دبستانی و ابتدایی رسالت اصلی مجموعه است و هیچ دانش‌آموزی به‌خاطر مسائل مالی نباید از تحصیل باز ماند‌.

انتهای پیام/

زنگ مهر در مدارس آذربایجان شرقی طنین‌انداز شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار