مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا :

800 هزار بسته معیشتی در سراسر استان توزیع شده است/ نزدیک به هزار 700پروژه محرومیت زدایی برای سه سال آینده تدارک دیده ایم

1399/07/30 - 22:10 - کد خبر: 29327 نسخه چاپی

نصر: مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورای استان گفت: از روز اول فرمان رهبری مبنی بر پویش همدلی و کمک مؤمنانه تا کنون، بیش از 142 هزار بسته غذایی، بین خانواده های کم بضاعت توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار نصر، سرهنگ پاسدار اسکندری با بیان اینکه کار بزرگی با همکاری مردم، خیرین، سپاه و بسیجیان در این زمینه انجام شد گفت: در کل و با احتساب بسته های لوازم التحریر، بسته های بهداشتی و جهیزیه، بیش از 800 هزار بسته در سطح استان توزیع شده است.
 وی با اشاره به دیگر اقدامات و فعالیت های بسیج سازندگی سپاه عاشورای استان گفت: بحث محرومیت زدایی یکی از اولویت های اصلی و جدی بسیج سازندگی است که در این راستا علاوه بر پروژه های در حال احداث، برنامه جامع محرومیت زدایی برای سه سال طراحی شده است که در قالب این طرح، بالغ بر 1690 پروژه با اعتباری بیش از 310 میلیارد تومانی، انجام خواهد شد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا افزود: از سال 96 تا کنون، با مشارکت دستگاههای اجرایی ، گروههای جهادی ، خیرین و مردم، بیش از 950 پروژه شامل احداث خانه هایی برا محرومان و سالمندان، احداث خانه های بهداشت و عالم در روستاهای محروم، حل مشکل آب شرب روستاها و ... به اتمام رسیده است.
فرهادی در ادامه با اشاره به همکاری فی مابین با کمیته امداد استان برای رفع مشکلات قشر نیازمند گفت: تفاهم نامه ای ما بین کمیته امداد و بسیج سازندگی امضاء شده است که بر اساس آن، تا پایان سال 77 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال بیش از 2200 نفر، پرداخت شود.
وی گفت: این اعتبار برای حمایت و اشتغال در حوزه اقتصاد مقاومتی ، مشاغل خانگی و کارگاههای کوچک و زود بازده با سود 4 درصد پرداخت خواهد شد.
فرهادی افزود: تا کنون بالغ بر 4 هزار نفر از طریق صندوق های اشتغالزایی صاحب شغل شده اند و با احتساب این تعداد، پیش بینی می شود بتوانیم تا پایان سال برای 10 هزار نفر شغل ایجاد کنیم.
مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورای استان در پایان با بیان اینکه بسیج سازندگی از بدو تأسیس بر روی محرومیت زدایی و حمایت از اقشار آسیب پذیر تمرکز داشته است گفت: با اشتغال پایدار می توان نیازمندان را از دریافت کمک ها و حمایت های دولتی و ... بی نیاز کرد.
انتهای پیام/
800  هزار بسته معیشتی در سراسر استان توزیع شده است/ نزدیک به هزار 700پروژه محرومیت زدایی برای سه سال آینده تدارک دیده ایم سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار