معاون توسعه مدیریت وزیر راه و شهرسازی؛

٣٠٠ میلیارد ریال برای تکمیل بزرگراه ارومیه - سرو تخصیص می‌یابد

1399/07/30 - 11:24 - کد خبر: 29300 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی گفت: پیگیر تخصیص اعتبار مورد نیاز جهت اتمام طرح بزرگراه ارومیه - سرو به ارزش ٣٠٠ میلیارد ریال هستیم تا روند اتمام این محور مهم بین المللی سرعت بگیرد.

به گزارش نصر، نعمت‌الله ترکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح بزرگراهی ارومیه - سرو در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور و اتمام این بزرگراه جزو پروژه‌های جهش تولید و افزایش فرصت‌های اشتغال در آذربایجان‌غربی است، بیان کرد: هشت کیلومتر از این طرح باقی‌مانده که با تخصیص اعتبار روند اجرایی آن نیز سرعت می‌یابد.
وی ادامه داد: این محور یکی از محورهای آنتنی و منشعب به کریدور بزرگراهی غرب کشور است و تکمیل تعریض و بهسازی آن، زمینه جهش در حمل‌ونقل بین‌المللی را فراهم می‌کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: توسعه مبادلات اقتصادی با ترکیه، جذب گردشگر و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم‌ترین مزایای اجرای این پروژه است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این بازدید گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران – تبریز – بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شد تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.
سید محسن حمزه‌لو بیان کرد: عملیات احداث و بهسازی بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو از دهه ۸۰ شروع شده بود که با توجه ویژه دولت تدبیر و امید و توسعه راه‌های ارتباطی اتمام این طرح با جدیت پیگیری می‌شود.
آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.
سرو، یکی از مرزهای رسمی ایران با ترکیه در آذربایجان غربی است.
انتهای پیام/
٣٠٠ میلیارد ریال برای تکمیل بزرگراه ارومیه - سرو تخصیص می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار