معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی مطرح کرد:

خطای بزرگ در طرح جامع توسعه تبریز

1397/12/05 - 13:59 - کد خبر: 293 نسخه چاپی

نصر: معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: ۶ هزار هکتار از شهر تبریز در طرح جامع توسعه تبریز حذف شده است یا به اصطلاح جا افتاده است، چطور شده است که این قدر خطا در طرحی که مرجع تعیین سیاست های توسعه شهری رخ داده است.

به گزارش نصر، جواد رحمتی در جشنواره انتخاب مهندسان نمونه آذربایجان شرقی با بیان اینکه روز مهندس چندین سال است که در کشور بر اساس آیینی که پذیرفته ایم،جشن می گیریم ، گفت: با وجود گرامیداشت این روز، عدم رضایت در این حوزه چه در آموزش و در بخش عملیات به وفور دیده می شود .

وی با اشاره به اینکه امروز با وجود تعداد کثیری فارغ التحصیلان، تولید علم بسیار پایین است، اظهار داشت: خروجی های دانشگاهی در پروانه اشتغال گرفتن خلاصه می شوند یا در اداره ای استخدام می شوند، حال اگر توانایی داشته باشند تشکیلاتی را راه اندازی می کنند و به کارآفرینی می پردازند، تنها تعداد اندکی هستند علم را به کار می گیرند و تولید دانش می کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه مهندسان نا فقط مصرف کننده شده اند و از این رو در حوزه تکنولوژی و فناوری درجا می زنیم و در انتظارتی که داریم بسیار عقب می مانیم.

وی با اشاره به اینکه به اندازه کافی مقاله تولیدی داریم، گفت: هنوز به فکر دیوار چینی و غیره هستیم ، چیزی که به عنوان مهندسی در حوزه ما مطرح شده تلنگر می خواهد و بخش مهندسی ساختمان کشور به لحاظ فناوری عقب است و به ایده های نو نیاز دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان افزود: ۶ هزار هکتار از این شهر در طرح جامع توسعه تبریز حذف شده است یا به اصطلاح جا افتاده است ، چطور شده است که آنقدر خطا در طرحی که مرجع تعیین سیاست های توسعه شهری رخ داده است.

این گزارش می افزاید، ابوالقاسم سلطانی، مدیر کل راه و شهر سازی آذربایجان شرقی در جشنواره انتخاب مهندسان نمونه استان به مناسبت روز مهندس با بیان اینکه متاسفانه اخلاق حرفه ای و مهندسی بسیار کمرنگ شده است، گفت: و مسئولیت پذری باید بیش از این باشد.

وی افزود: پدران ما در نبود ازمایشگاه و تجهیزات راه سازی کردند و اسفالت هایی می ساخت که با ۳۰- ۴۰ سال عمر می کرد اما امروز با وجود امکانات، کیفیت اسفالت پایین آماده است.

وی در انتها تاکید کرد: پیمانکاران و مهندسان باید پایبند اصول اخلاقی باشند.

این گزارش می افزاید، سومین جشنواره انتخاب مهندسان نمونه آذربایجان شرقی به همت مجمع مهندسان جوان آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان و اداره فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی  برگزار شد.

مدیر کل ستاد دیه آذربایجان شرقی در جشنواره انتخاب مهندشان نمونه استان گفت: در حال حاضر ۵۸۸ نفر از جرایم غیر عمد زندانی هستند‌

وی با بیان اینکه طبق حکمی که توسط قوه قضایی استلن صادر شد در مواقع کم اهمیت از ورود افراد با جرم غیر عمد به زندان ممانعت شود، اظهار داشت: پس این اتفاق مبارک هزار و ۸۰۰ نفر از زندانیان کاهش یافت.

وی اضافه کرد: نتیجه این کارها باعث شد آذربایجان شرقی ، برای ۸ سال پیاپی به عنوان یکی از امن ترین استان ها انتخاب شود و شهر تبریز برای دومین سال بهترین شهر برای زندگی انتخاب شد.

انتهای پیام/

خطای بزرگ در طرح جامع توسعه تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار