نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر؛

بانک مرکزی ارز را بازارگردانی کند

1399/07/30 - 09:35 - کد خبر: 29285 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای کنترل بازار ارز، بانک مرکزی بازار ارز را نیز مانند بورس، بازارگردانی کند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست اخیر فراکسیون راهبردی مجلس درباره ارز اظهار کرد: تصمیم فراکسیون بر این پیشنهاد بود که بانک مرکزی، بازار متشکل ارزی و ارز آنی و فردایی را راه اندازد و مانند بورس بازارگردانی کند.
وی همچنین در خصوص مصوبات جلسه فراکسیون راهبردی مجلس گفت: راهکارها و شیوه‌های نوین تبادل ارزی در جهان به منظور مقابله با تحریم‌های بانکی نیز در این جلسه بررسی شد.
وی ادامه داد:  روش‌های بهینه‌سازی شیوه‌های پرداخت در سیستم‌های بانکی که می‌تواند نقش موثری در مدیریت نابسامانی ارزی ایفا کند، مورد تاکید فراکسیون است.
حجت الاسلام میرتاج الدینی همچنین گفت: بررسی مسئله استفاده از «رمز ارزها» به عنوان یکی از شیوه های جدید در دنیا به عنوان درخواست فعالان اقتصادی و بانکی پیشنهاد شد تا نمایندگان در اسرع وقت نسبت به تدوین قوانین رمز ارز اقدام کنند.
وی یادآوری کرد: در نشست فراکسیون راهبردی همچنین موضوع بازارهای غیررسمی که توسط عده ای در خارج از کشور با هدف ضربه زدن به اقتصاد کشور راه افتاده و سبب دامن زدن به نوسانات ارزی می‌شود، بررسی شد.
حجت الاسلام تاج الدینی اظهار کرد: در جلسه فراکسیون راهبردی مجلس مقرر شد تا نمایندگان مجلس با احصاء نظرات کارشناسان، طرح ها و پیشنهادات خود را در این زمینه به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.
به گزارش ایرنا، جلسه فراکسیون راهبردی مجلس دیروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی با دستور جلسه بررسی نوسانات و مشکلات ارزی و موضوع رمز ارزها با حضور ۴۰ نفر از نمایندگان، سرپرست بانک رفاه و جمعی از کارشناسان بانکی تشکیل شد.
انتهای پیام/
بانک مرکزی ارز را بازارگردانی کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار