شهردار مراغه؛

عملیات ساخت بلوار ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی ۵۰ درصد پیشرفت دارد

1399/07/30 - 09:30 - کد خبر: 29284 نسخه چاپی

نصر: شهردار مراغه با بیان اینکه عملیات تملک ۶۳ هزار و ۹۰۰ متر مربع از املاک و اراضی واقع در مسیر بلوار شهید سردار سلیمانی اتمام شده گفت: اجرای عملیات جدول گذاری این بلوار آغاز شده و هم اکنون از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدرضا احمدی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: پیش بینی می شود این طرح در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان سال بهره برداری شود.
وی ادامه داد: از مجموعه ۸۴ ملک واقع شده در مسیر این پروژه، ۳۹ ملک دارای اعیانی، ۳۸ قطعه زمین بایر و هفت قطعه باغ بوده که عملیات تخریب فقط یک ملک باقی مانده که ظرف چند روز آتی، این امر نیز محقق می شود.
احمدی طول مسیر پروژه را ۱۴۲۰ متر و عرض بلوار را ۴۵ متر اعلام و اضافه کرد: از زمان کلنگ زنی این طرح  در ۱۶ بهمن ماه سال گذشته، علاوه بر تملک املاک،   ۱۸۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام شده است.
وی با اشاره به اجرای پل بر روی دره کوپیران گفت: برای اجرای این پل، ۷۰ باکس بتنی ۳ در ۴ متر مورد استفاده قرار گرفته است.
شهردار مراغه افزود: با استفاده از باکس های بتنی با کیفیت،  صرفه جویی ۷۰ درصدی در هزینه اجرای پل و کاهش حداقل ۲۲ ماه در مدت زمان اجرای آن حاصل شده است.
احمدی ادامه داد: این باکس ها که وزن هریک از آنها حدود ۱۶ تن است به صورت پیش ساخته تهیه شده و  با جرثقیل ۱۰۰تنی جاگذاری شده است.
وی با اشاره به اهمیت اجرای پل در طرح سردار سلیمانی اضافه کرد: اجرای پل کوپیران بعد از عملیات تملک، مهم ترین بخش اجرایی بلوار شهید سردار سلیمانی است.
شهردار مراغه با اشاره به آغاز عملیات جدول گذاری این طرح گفت : این خیابان به صورت چهار بانده اجرا می شود که ۲ باند تندرو ۳ خط حرکت و ۲ باند کندرو جهت دسترسی محلات و اجرای تاسیسات شهری را شامل می شود.
 احمدی افزود: همچنین تغییر کاربری تجاری مسکونی برای املاک واقع در بدنه بلوار، ضابطه برای املاک زیر ۱۵۰ متر  برای قطعات مسکونی و تجاری بلوار و همچنین اخذ مصوبه تامین پارکینگ برای مسیر این خیابان از کمیسیون ماده ۵ استان انجام شده است.   
وی اضافه کرد:  اجرای طرح بلوار سردار سلیمانی برای توسعه و بهبود زیرساخت های شهری و کاهش حجم ترافیک میدان جهاد مهم بوده و موجب سهولت در دسترسی به شهرک های سهند، ولی عصر(عج)، امام علی(ع)، زیباشهر و امام حسن (ع) خواهد بود.شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
انتهای پیام/
عملیات ساخت بلوار ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی ۵۰ درصد پیشرفت دارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار