اختصاصی نصر / نگاهی مقایسه ای به نتایج نظرسنجی های انتخاباتی آمریکا در سال 2016 و 2020؛

آیا نتایج انتخابات 2016 تکرار می شود؟

1399/07/29 - 09:17 - کد خبر: 29209 نسخه چاپی

نصر: مدتی است که عمده نظرسنجی های معتبر حکایت از برتری جو بایدن و دموکراتها در انتخابات پیش روی آمریکا دارد اما همواره این سوال هم پرسیده می شود که مگر در انتخابات 2016 هم همه نظرسنجی ها از برتری هیلاری کلینتون بر ترامپ حکایت نداشت؟ پس چه شد که دونالد ترامپ پیروز شد؟

به گزارش سرویس بین الملل نصر، برای مقایسه دقیق تر به اطلاعات یکی از وبسایت های نظر سنجی و تحلیل سیاسی و خبری که اطلاعات سال 2016 از نظرسنجی های این موسسه نیز قابل دسترسی بود مراجعه کردیم تا وضعیت مقایسه ای نظرسنجی های فعلی و قبلی را بسنجیم.
موسسه ای که اطلاعات آن مورد استفاده قرار گرفته است وبسایت FiveThirtyEight یا همان 538 است که از تعداد آرای الکترال کل ایالت های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری گرفته شده است.
در واقع هر فردی که بتواند از این تعداد 270 رای الکترال کسب کند رئیس جمهور آمریکا خواهد شد. این وبسایت از مجموعه های زیر نظر والت دیزنی  کمپانی مشهور آمریکایی تولید انیمیشن های کودکان است بنابراین می توان فرض کرد که اطلاعات درج شده در آن شناسنامه دار است.
جدول زیر وضعیت مقایسه ای نظرسنجی های این وبسایت در سال 2016 و 2020 را ملاحظه می فرمایید:

همانطور که ملاحظه می شود نتایج نظرسنجی های فعلی تفاوت معنی داری با انتخابات سال 2016 ندارند و لذا انتظار کسانی که می گویند علیرغم نظرسنجی ها بازهم ترامپ پیروز انتخابات خواهد بود شاید پر بیراه نباشد.
اما اگر به وضعیت نمودار های سال 2020 و 2016 در طول زمان دقت کنیم ملاحظه می شود که نتایج نظرسنجی های سال 2016 بسیار فراز و نشیب دارد و تا انتخابات بصورت سینوسی تغییر یافته است و اتفاقا در روزهای نزدیک به انتخابات دو نامزد به هم نزدیکتر شده بودند. در حالی که نمودارهای فعلی از ثبات بیشتری برخوردار است.

نمودار شانس پیروزی انتخابات 2016

نمودار شانس پیروزی انتخابات 2020
شاید دلیل آن نیز به ناشناخته بودن ترامپ در سال 2016 برگردد که می توانست مسئولیت نابسامانی های موجود آن روز را کاملا بر گردن هیلاری کلینتون بگذارد که سالها در سیاست ایالات متحده حضور داشت اما در حال حاضر با توجه به عملکرد 4 ساله ترامپ، دیگر نمی تواند فردی کاملا مدعی بر علیه حاکمیت آمریکا بوده و از زیر بار مسئولیت خود را در بوجود آمدن وضعیت فعلی شانه خالی کند.
انتهای پیام/
 
آیا نتایج انتخابات 2016 تکرار می شود؟ نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  ابراهیم   4 سالها پیش  

آخه آمریکا با اون همه دم و دستگاهش واقعا بنظرتون انتخابات مسیر کشورو رقم میزنه? معلومه که نه. این کاندیداها فقط نمایشه. فرد یا افراد تصمیم گیرنده کسان دیگه ای هستن این مترسک ها فقط مال ویترینن
پژوهشیار