طبق اعلام مركز آمار ترکیه صورت گرفته است؛

رشد 9 برابری خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان

1399/07/29 - 08:30 - کد خبر: 29208 نسخه چاپی

نصر:اخيرا اعلام شده كه با وجود شيوع كرونا در تركيه، تمايل اتباع خارجي براي خريد خانه در تركيه افزايش داشته است.

به گزارش نصر، به گونه‌اي كه طبق اعلام مركز آمار اين كشور، در 12 ماه منتهي به سپتامبر (شهريور ماه)، ميزان خريد خانه توسط اتباع خارجي با هدف اخذ اقامت و شهروندي تركيه نسبت به مدت مشابه سال قبل 26.1درصد افزايش داشته و به 5269 واحد رسيده است.
به گفته مركز آمار تركيه، طي اين مدت اتباع ايراني با خريد 908 واحد خانه بزرگ‌ترين گروه خريدار خارجي مسكن تركيه بوده‌اند و عراقي‌ها، روس‌ها، آذربايجاني‌ها و افغان‌ها در رده‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند
ضمن آنكه تنها در ماه جولاي (10 تير تا 10 مرداد) نيز معاملات مسكن در تركيه با 124درصد رشد به بالاترين رقم تاريخ خود رسيده بود و در اين مدت شهروندان ايراني با خريد 540 واحد مسكوني مقام اول خريد ملك در تركيه را به خود اختصاص دادند.
خريد ملك در تركيه از سوي ايرانيان از سال 2017 حدود 9 برابر رشد داشته و ايرانيان از مشتاقان خريد مسكن در اين كشور بوده و هستند به گونه‌اي كه در حال حاضر براي خريد ملك در اين كشور از عراقي‌ها پيشي گرفته‌اند.
زماني كه به سايت‌هاي فروش ملك در تركيه مراجعه مي‌كنيد متوسط خريد آپارتماني يك خوابه از تقريبا 60 هزار دلار شروع مي‌شود كه با دلار 32 هزار توماني چيزي حدود يك ميليارد و 920 ميليون تومان بر آورد مي‌شود
حال آنكه پس از صعودي شدن نرخ دلار با اين ميزان بودجه، كمتر آپارتماني را در تهران مي‌توان با اين قيمت خريداري كرد. البته با كاهش افت ارزش پول ملي ايران ارزش لير تركيه نيز در مقابل پول ايران رشد چشم‌گيري داشته اما با اين وجود قيمت ملك در اين كشور بسيار پايين‌تر از ايران است.
انتهای پیام/
رشد 9 برابری خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار