رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان ایران در گفت و گو با نصر مطرح کرد/

برزگر؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز: آذربایجان شرقی پیشرو توسعه اقتصاد بدون نفت/ جای خالی نماینده اتاق تبریز در هیئت رئیسه اتاق ایران

1397/12/05 - 13:42 - کد خبر: 292 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان ایران گفت:به برکت وجود واحد های تولیدی در آذربایجان شرقی و حضور پر رنگ آنها در کنار اتاق بازرگانی تبریز، استان را پیشرو در توسعه اقتصاد بدون نفت کرده است.

به گزارش نصر، جمشید برزگر در گفت و گو با خبرنگار نصر در خصوص نقش و سهم اتاق بازرگانی تبریز در توسعه اقتصاد استان، گفت:اتاق تبریز با توجه به قدمت صد ساله و تاریخچه فعالیت درخشان رویکرد علمی و کارشناسی به مسائل اقتصادی و اجتماعی همواره در تشخص بخشیدن به بخش خصوصی به توسعه اقتصاد استان تلاش داشته است.
وی با بیان اینکه اتاق همواره اهتمام ویژه ای به افزایش صادرات خدمات و کالاهای تولیدی استان، تلاش برای رفع مشکلات و موانع، رونق در بخش های بازرگانی صنعت ، معدن ، کشاورزی و خدمات ، رایزنی و تعامل با نهادهای دولتی در خصوص جذب اعتبارات و امکانات ، اثر بخشی در تدوین و تصویب قوانین و آیین نامه های کشوری و استانی داشته است، اظهار داشت:همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی در تبریز که در ماه های گذشته بیست و چهارمین دوره آن توسط اتاق تبریز برگزار شد، نمونه ای بارز از این تلاش است.
برزگر ادامه داد: به واسطه این همایش مشارکت عظیمی در جذب سرمایه گذارهای خارجی شده است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از اولین استان هایی است که در صادرات غیر نفتی و بدور از فراورده های نفتی در توسعه اقتصاد خود تلاش داشته است،اذعان داشت: این ظرفیت بالا به برکت وجود واحد های تولیدی در کنار اتاق بازرگانی تبریز است و به این واسطه اتاق یکی از پیشروانی از میان بردن موانع و مشکلات فرا روی واحدهای تولیدی است تا بستر را برای رشد و نمو اقتصاد استان فراهم کند.
وی با بیان اینکه اتاق همواره به عنوان مادر تشکل های بخش خصوصی، نشست ها و اجلاس های منطقه ای و بین المللی را برای جذب منابع مختلف در شرایط حساس برگزار کرد، اضافه کرد:اتاق با گسترش رویکرد صادرات غیرنفتی به بازارهای جهانی و تحقیق و توسعه پیرامون مسائل بازرگانی خارجی، جذب سرمایه گذاری خارجی و آموزشهای لازم، ارتباط مستمر با رایزن های اقتصادی سفارت خانه های بازارهای هدف صادراتی تلاش کرد کمر شکسته اقتصاد را صاف کند.
این چهره ماندگار مدیریت در بخش صنعت و معدن در سال ۱۳۹۳،با بیان اینکه اتاق بازرگانی در حقیقت مشاور سه قوه صنایع، معادن و کشاورزی و بازوی اجرایی نظام و حامی فعالان اقتصادی وهدایت سرمایه ها می باشد، گفت: اتاق جایگاه و اختیارات لازم در حد چهارچوب خود به عنوان بازوی مشورتی این سه قوه دارد و می تواند با بازوی فکری و اجرایی و ظرفیتی که دارد چالش و مانع بخش خصوصی را از میان ببرد.
وی با اشاره به اینکه اتاق به سمت ارائه تصمیمات کارشناسی به قوای سه گانه در جهت حمایت از بخش خصوصی به دنبال راه حل جویی مشکلات فراراه توسعه اقصاد کشور است، گفت: قانون بهبود فضای کسب و کار در کشور باید همواره جاری و ساری باشد، زمانی که امکان را داریم تا به عنوان بخش خصوصی شورای گفتگو تشکیل دهیم و در تصمیم گیری ها و قانون گذاری ها نقش داشته باشیم پس می توانیم قبل از ابلاغ قانون نظرات بخش خصوصی را جمع آوری و بعد از رسیدن به نقطه نظر مشترک در جهت اجرایی شدن قانون تلاش کنیم.
رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان ایران به برنامه های استراتژیکی کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در تمام حوزه هایی که اتاق می تواند نقش بخش خصوصی ایفا کند، اشاره کرد و اظهار داشت:اتاق تبریز می تواند اتاقی پویا با اقتصادی شفاف باشد و نمایندگان مبارزه با رانت و فساد را در سر لوحه کار خود قرار دهند و به عنوان سخنگو بخش خصوصی و یا پارلمان باید پیگیر این مسائل باشد .
وی افزود: متاسفانه هنوز برخی از واحد ها متصل به منابع رانتی هستند و با وجود خرید با دلار 4هزار و دویست تومانی ، گران فروشی می کنند و این را هنر می دانند، اگر اتاق اعتقاد داشته باشد که با شفاقیت اقتصادی به اقتصاد پویا می رسیم و رانت و فساد از میان می رود.
وی در ادامه با انتقاد از خالی بودن جایگاه و نماینده تبریز در هیئت رئیسه اتاق ایران، گفت: باید در اتاق ایران کرسی در شان نام آذربایجان بدست آوریم، متاسفانه در دوره های گذشته اعضا بجای اینکه برای حضور در هئیت رئیسه اتاق ایران بعد از انتخابات اتاق تبریز، برنامه ریزی کنند ، درگیر حاشیه ها و کشمکش برای انتخاب ریاست اتاق تبریز شدند و از کسب این جایگاه غافل شدیم.
برزگر اضافه کرد: در حالی که استان ها دیگر برای حضور در جمع هئیت رئیسه اتاق ایران ائتلاف تشکیل دادند و به هدف خود رسیدند، حاشیه های اتاق تبریز باعث شد اعضا وحدت لازم را نداشته باشند، اگر می توانستیم هفته اول با رای منسجم رئیس را انتخاب کرده و در ادمه با برنامه ریزی و استفاده از ارتباطات وظرفیت های خود برای ارتقاء جایگاه تبریز و بدست آوردن کرسی در اتاق ایران استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برزگر؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز: آذربایجان شرقی پیشرو توسعه اقتصاد بدون نفت/ جای خالی نماینده اتاق تبریز در هیئت رئیسه اتاق ایران نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار