معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشریح کرد:

جولان کرونا در بازارهای محلی آذربایجان شرقی

1399/07/28 - 12:24 - کد خبر: 29166 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به جولان کرونا در بازارهای محلی آذربایجان شرقی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این محل‌ها را تقریبا غیرممکن، عنوان کرد.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی در گفت‌وگویی با بیان این مطلب اظهار کرد: وضعیت آذربایجان شرقی از نظر شیوع بیماری کرونا اسفناک و قرمز بوده و روز یکشنبه، 14 فوتی و روز شنبه 22 نفر فوتی بر اثر ابتلا به کرونا داشتیم.
وی از شناسایی 339 مورد مثبت جدید بیماری در روز گذشته و 408 مورد مثبت جدید در روز شنبه، خبر داد و گفت: هر روز تعداد موارد جدید شناسایی شده مشابه روز گذشته بوده و وضعیت بسیار خطرناک است.
وی ادامه داد: صنوفی مانند صنوف بازارهای محلی در شهرستان‌ها کدرهگیری نداشته و همچنین محل استقرار ثابتی نیز ندارند، از این رو امکان و شرایط لازم برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هم وجود ندارد، به همین دلیل این بازارها باید تعطیل شوند.
درستی بیان کرد: اعمال قانون در این موارد بسیار سخت بوده و مقامات محلی به دلیل برخی دلایل از جمله دلایل معیشتی، با تعطیلی بازارهای محلی، مخالفت می‌کنند، اعمال نظارت‌های موثر در چنین مکان‌هایی چندان موثر نیست.
انتهای پیام/
جولان کرونا در بازارهای محلی آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار