خبر/

بهزیستی و بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) آذربایجان‌شرقی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

1398/06/31 - 17:44 - کد خبر: 2916 نسخه چاپی

نصر: در راستای ترویج فرهنگ انتظار و بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت موجود دستگاه‌ها، تفاهم‌نامه همکاری فی مابین بنیاد و اداره کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی امضا شد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، جلسه هماهنگی و تشکیل ستاد مهدویت با حضور مدیرکل بهزیستی استان، مسوول بنیاد حضرت مهدی موعود (عج)  در استان، معاون فرهنگی بنیاد، مسوول فرهنگی بهزیستی استان و کارشناس امور فرهنگی در محل اداره‌کل بهزیستی استان برگزار شد.

محسن ارشدزاده مدیرکل بهزیستی استان در این نشست اظهار داشت: از آنجایی که سازمان بهزیستی با جامعه هدف گسترده مواجه است، لازم است همگام با ارائه خدمات به جامعه هدف، مسائل فرهنگی و اعتقادی نیز مدنظر قرار گیرد. 

 وی با تأکید بر اهمیت ترویج گفتمان مهدویت در جامعه، خاطرنشان کرد: همگان باید در راستای تحکیم اهداف متعالی فرهنگ مهدوی و تعهد در برابر سرنوشت جامعه احساس مسوولیت کنید.

 مدیرکل بهزیستی استان، ادامه داد: انتظار فرج و کارکرد فرهنگ مهدویت در جامعه و وظایف نهادهای فرهنگی و اجتماعی در گسترش و نهادینه شدن آن مهم بوده  و نقش بسزایی در کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی و اصلاح جامعه ایفا می‌کند. 

محسن ارشدزاده همچنین با یادآوری توجه به رویکرد اصلی مهدویت اظهار امیدواری کرد تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بهزیستی و همراهی حوزه امور فرهنگی به اهداف مهم مهدویت در چارچوب تفاهم‌نامه دست پیدا کنیم. 

عباس دانش‌آموز مسوول بنیاد حضرت مهدی موعود در استان نیز در این نشست به تاریخچه و اهداف تاسیس بنیاد در سال 1380 اشاره کرد که با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ مهدویت در سطح جامعه تشکیل شده  و شعبه استان آذربایجان‌شرقی به ریاست آقای آل‌هاشم نماینده محترم ولی فقیه در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در طول این چند سال سه دوره تربیت مربی مهدویت با شرکت بیش از یکصد نفر برگزار شده است. 

دانش‌آموز تصریح کرد: از هر زاویه‌ای که به فرهنگ نگاه کنیم، ناخودآگاه مباحث مهدویت را در بر می‌گیرد، از این‌رو لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط براساس وظایف و ماموریت‌های ذاتی در قبال  کاربردی کردن فرهنگ مهدویت گام بردارند.

وی اظهار امیدواری کرد که با عقد تفاهم‌نامه بین بهزیستی استان و بنیاد حضرت مهدی (عج)،  فرصت مغتنمی پیش آید تا با حضور کارشناسان با تجربه بنیاد فرهنگی مهدی موعود (ع)  از معارف غنی و اصیل، در ترویج فرهنگ مهدویت گام برداریم.

جواد آهنگری، مسوول امور فرهنگی بهزیستی استان نیز در ابتدای این نشست با بیان مفاد تفاهم‌نامه، گزارشی از تشکیل و فعالیت کارگروه مشترک کارشناسی متشکل از کارشناسان موضوعی ارائه و تصریح کرد: در 6 محور کلی مورد توافق در بحث آموزش و هم‌اندیشی کارکنان؛ برنامه‌های مدنظر جامعه هدف شامل مهدهای کودک‌، فرزندان شبانه‌روزی، مراکز نگهداری و برگزاری مسابقات و ایجاد نمایشگاه، برنامه‌ریزی لازم و منسجم در طول یک‌سال مدنظر قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام عباس‌زاده معاون فرهنگی بنیاد نیز در این نشست، طرح مباحث مهدویت را به‌صورت گسترده و فراگیر از ضروری‌ترین بایسته‌های مذهبی و فرهنگی جامعه عنوان کرد و لزوم اجرای مطلوب موضوعات مورد تفاهم‌نامه بنیاد و سازمان‌های ذی‌ربط را خواستار و در خصوص هماهنگی‌های  لازم در مورد هریک از موضوعات مندرج مطالبی اظهار داشت.

 معصومه وطن‌دوست کارشناس فرهنگی بهزیستی استان نیز در خصوص اقدامات اولیه برای معرفی رابطین فرهنگی شهرستان‌ها و معاونت‌ها و برگزاری جلسه نخست گروه کاری ذ‌ی‌ربط گزارشی ارائه داد. 
 در ادامه این نشست،  مدیرعامل بنیاد چگونگی تشکیل و فعالیت گروه مهدی یاوران در استان آذربایجان‌شرقی را تشریح و بر گسترش همکاری در زمینه نشر معارف مهدوی تأکید و خاطرنشان ساخت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج)  آذربایجان‌شرقی به حول و قوه الهی و تحت توجهات حضرت ولیعصر(عج) نسبت به تشکیل جامعه مهدوی اقدام کرده است.

وی افزود: در تشکیل جامعه مهدوی در نظر است که مهدی یاران بتوانند از خدمات شغلی همدیگر استفاده کرده  و خدمات رایگان ارائه کنند. 

در خاتمه این نشست،  تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) آذربایجان‌شرقی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگی مهدویت با مدنظر داشتن ظرفیت‌ها و ملاحظات پیش روی طرفین در قالب برنامه‌های اجرایی سال 1398 تهیه، تنظیم و به امضای مدیرکل بهزیستی استان و مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی (ع) رسید و برای اجرا ابلاغ شد.

گفتنی است،  تفاهم‌نامه همکاری در اجرای سیاست‌های ابلاغی مبتنی بر بهره‌گیری حداکثری و مطلوب از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی، مخاطبان وسیع و متنوع در ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت، فی مابین بنیاد و سازمان بهزیستی کشور منعقد شده است.

انتهای پیام/

بهزیستی و بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) آذربایجان‌شرقی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار