خبر/

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی آذربایجان شرقی تا اواخر هفته آخر مهر

1399/07/28 - 10:34 - کد خبر: 29141 نسخه چاپی

نصر: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای، توصیه‌های هواشناسی کشاورزی استان را تا اواخر هفته اعلام کرد.

به گزارش نصر، بر اساس این اطلاعیه، با توجه به آغاز برداشت برخی محصولات کشاورزی، باید در عملیات برداشت محصولات در زراعت‌های ذرت، گوجه فرنگی و پیاز مدیریت لازم انجام گیرد.
هم‌چنین با توچه به آغاز کشت پاییزه محصولات کشاورزی در استان، بر تسریع در امر کشت پاییزه غلات مانند گندم و جو تاکید شده است و تامین سوخت گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ از جمله اقدامات مهم در هفته جاری است.
در ادامه این اطلاعیه آمده که کشاورزان باید آفت، بیماری و علف‌های هرز در مزارع سبزی وصیفی جات، علوفه و حبوبات آبی را پایش کنند و آبزی پروران نیز نسبت به تنظیم ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش ماهی اقدام کنند.
توصیه دیگری که به کشاورزان استان در هفته جاری شده است، تسریع در عملیات برداشت، بسته بندی و انتقال به سردخانه محصولات باغی (سیب و انگور) است.
هم‌چنین بر جمع آوری شاخ و برگ‌های کف باغات پس از برداشت محصول و سوزاندن آن‌ها در بیرون از باغ و کوچک کردن دریچه پرواز جهت جلوگیری از ورود هوای سرد و عوامل بیماری زا و آفات به کندو تاکید شده است.
انتهای پیام/
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی آذربایجان شرقی تا اواخر هفته آخر مهر خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار