رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان:

باکو و ایروان برای حل تنش به میز مذاکره بازگردند

1399/07/27 - 17:27 - کد خبر: 29127 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان با ابراز خرسندی از برقراری آتش‌بس با جمهوری آذربایجان گفت: امیدواریم با درایت مسئولان دو کشور آتش‌بس تثبیت شود و طرفین برای حل این موضوع به میز مذاکره بازگردند.

به گزارش نصر، سیدمهدی فرشادان روز یکشنبه در دیدار آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران نیز در ابتدای این دیدار، روابط ایران و ارمنستان را دوستانه و مبتنی بر احترام متقابل خواند و گفت: پیوندهای عمیق و دیرینه‌ای میان مردم دو کشور وجود دارند که بسترساز استفاده از فرصت‌های موجود برای توسعه اقتصادی و اجتماعی فیمابین است.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در مجلس در ادامه با ابراز علاقمندی نسبت به توسعه روابط پارلمانی میان دو کشور اظهارداشت: گفت وگو و تبادل نظر میان نمایندگان دو مجلس می‌تواند موجب درک و شناخت متقابل از ظرفیت‌های یکدیگر شود و به تسهیل و تسریع همکاری‌های فیمابین نیز کمک می‌کند.
فرشادان در ادامه این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی افزود: با توجه به شرایط کرونایی فعلی، روند روابط اقتصادی دو کشور رضایتبخش است و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های فراوان در ایران و ارمنستان شاهد تقویت هر چه بیشتر این همکاری‌ها باشیم.
وی ضمن اظهار نگرانی از مناقشه اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ابراز خرسندی از برقراری آتش‌بس میان دو کشور گفت: امیدواریم با درایت مسئولان دو کشور آتش‌بس تثبیت شود و طرفین برای حل این موضوع به میز مذاکره بازگردند.
از رویکرد کشورهایی که بی‌طرف هستند برای حل مناقشه قره‌باغ استقبال می‌کنیم
آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران نیز در این دیدار ضمن استقبال از گفت وگو با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه بنده ۹ سال سابقه فعالیت در پارلمان ارمنستان را دارم به جایگاه مجالس واقف هستم و از توسعه روابط پارلمانی دو کشور استقبال می‌کنم.
سفیر ارمنستان همچنین افزود: موضوعات زیادی برای توسعه همکاری‌های فیمابین وجود دارند که گروه‌های دوستی پارلمانی می‌توانند برای تسهیل این همکاری‌ها به دولت‌های دو کشور کمک کنند.
آرتاشس تومانیان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با توجه به وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا، مایلیم نمایندگان مجالس ارمنستان و ایران بصورت مجازی با هم در تماس باشند و تبادل‌نظرهایی برای تقویت روابط دو جانبه داشته باشند.
سفیر ارمنستان در تهران با اشاره به برقراری آتش‌بس در مناقشه کشور متبوعش با جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: ما از رویکرد کشورهایی که بی‌طرف هستند برای حل این مناقشه استقبال می‌کنیم.
انتهای پیام/
 باکو و ایروان برای حل تنش به میز مذاکره بازگردند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار