گزارش اختصاصی نصر از سبقت کمک های مومنانه در تبریز/

سیل همدلی برای شکست کرونا /توزیع سه مرحله کمک مؤمنانه توسط گروه جهادی خادم مثل قاسم

1399/07/28 - 11:11 - کد خبر: 29126 نسخه چاپی

نصر: مواسات و کمک مومنانه بستری را فراهم ساخت تا همه اعضای جامعه با هر نوع نگرش و سلیقه‌ ای با هدف دستگیری از همنوعانشان، در کنار یکدیگر قرار گیرند و تحت این فرمول بتوانند آسایش را برای خانواده‌ های آسیب ‌دیده از کرونا، به ارمغان بیاورند.

به گزارش سرویس اجتماعی نصر، همه چیز از یک ویروس ذره ‌بینی آغاز شد؛ ویروسی که نیامده بود فقط میهمان چند روزه‌ ی یک شهر یا کشور شود بلکه آمده بود تا جهانی شود؛ تمام این اتفاقات، کلیدواژه ‎ای تحت عنوان “سرمایه اجتماعی” را مقابل ما قرار می ‌دهد که نباید از آن غافل شد؛ درواقع مردم ایران در بزنگاه‌ های ایجاد شده در برهه‌ های مختلف، بسیار آگاه و هوشمندانه وارد صحنه می ‌شوند به طوری که در بسیاری از مواقع حتی نیازی به ابلاغ یا فراخوان خاصی نیست و این سرمایه عظیم به صورت خودجوش و داوطلبامه وارد عمل می ‎شود. همان طور که اشاره شد، منشا این حرکت ‌‌های فداکارانه و انسان دوستانه که بدون هیچ چشم‌ داشتی اتفاق می ‌افتد را باید در پیشینه و تمدن ایرانیان و اعتقادات مذهبی و دینی آنان جستجو کرد.
از ابتدای اسفندماه که کشور درگیر شیوع ویروس کرونا شد، بنا به برنامه ‌ریزی‌ های صورت گرفته در جهت کاهش و پیشگیری از چرخه انتقال بیماری، بسیاری از مشاغل و فعالیت ‌ها تعطیل شدند که حتی برخی هم هنوز شروع به کار نکرده‌ اند. از این رو بسیاری از افراد از کسب و کار خود بازماندند که آن‌ ها را با مشکلات معیشتی و مالی مواجه کرد. اما رزمایش “کمک مومنانه” که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شد، روزنه امیدی را در این روزهای سخت ایجاد کرد.


 
فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در گفت و گو با خبرنگار نصر از تولید و توزیع بیش از 700 هزار ماسک رایگان و 57 هزار بسته معیشتی بین مردم توسط سپاه ناحیه امامت خبر داد و گفت: سپاه ناحیه امامت تبریز از زمان شیوع ویروس کرونا، در قالب رزمایش کمک مؤمنانه همیشه در کنار خانواده های آسیب پذیر بوده و خواهد بود.
سرهنگ پاسدار "حسن صفدری" با بیان اینکه در 8 مرحله رزمایش بیش از 57 هزار بسته معیشتی به ارزش 17 میلیارد تومان برای خانواده های کم بضاعت و محروم توسط سپاه ناحیه امامت توزیع شده است، گفت: در کنار این بسته های معیشتی فعالیت های دیگری نظیر ذبح قربانی و توزیع گوشت آن بین نیازمندان، تهیه جهیزیه برای زوج های کم بضاعت و ... نیز به ارزش بالغ بر 20 میلیارد تومان، انجام شده است.
وی با قدردانی از خیرین  گروه های جهادی، برخی از ارگان های دولتی و غیر دولتی تصریح کرد: همه این عزیزان در تهیه و توزیع کمک های مؤمنانه، همواره در کنار سپاه ناحیه امامت حضور داشتند و به این فعالیت چشمگیر کمک کردند.
صفدری ابراز کرد: علاوه بر این کمک های معیشتی، سپاه ناحیه امامت چندین مرحله اقدام به سمپاشی اماکن و مراکز عمومی و حتی خانه به خانه در حوزه استحفاظیه خود کرده است که یقینا در کاهش شیوع این ویروس، نقش مهمی دارد.
وی ادامه داد: کار مهم دیگری که سپاه ناحیه امامت در این بازه زمانی انجام داده است  تهیه و توزیع رایگان بیش از 700 هزار ماسک رایگان بین ساکنین این حوزه بود که در 27 کارگاه توسط بسیجیان و نیروهای جهادی تولید می شد.
فرمانده سپاه ناحیه امامت در ادامه با بیان اینکه در مرحله هفتم گام دوم کمک های مؤمنانه در روز شهادت پیامبر اکرم و امام حسن مجتبی (ع) هم سه هزار بسته معیشتی دیگر توزیع می شود گفت: در تهیه این بسته ها، پالایشگاه تبریز، گروه جهادی سردار قاسم سلیمانی، پایگاه های مقاومت و خیرین با سپاه ناحیه امامت مشارکت کردند.


 
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا در گفت و گو با خبرنگار نصر اظهار کرد: سپاه همیشه و تحت هر شرایطی، پیشتاز کمک به مردم در بحران ها بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین سرائی در آئین هشتمین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در گام دوم توسط سپاه ناحیه امامت تبریز اظهار اذعان کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا هم که یک مورد غیر قابل پیش بینی بود و سلامت و معیشت مردم را تحت تأثیر قرار داد، سپاه مثل همیشه با همه توان خود پای کار آمد.
وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع ) در مورد کمک به همنوع و نیازمندان گفت: بخشش و احسان که از مولایمان علی به ما سفارش شده است و دین مبین اسلام هم آن را بالاترین عبادات می داند، باید در همه حال انجام شود.
حجت الاسلام سرائی افزود: مردم ما از زمان پس از انقلاب این سنت حسنه را به نحو احسن انجام دادند و حتی برای دفاع از اسلام و کشور از بخشش جان خود هم دریغ نکردند.
وی با بیان مشکلات معیشتی مردم به خصوص پس از شیوع ویروس کرونا اذعان کرد: در شرایط کنونی که شرایط معیشتی برخی از خانوارها در تنگنا است، بر هر کسی که در توان دارد واجب است که به باز شدن گره معیشتی این افراد کمک کند.
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا در پایان با تجلیل از اقدامات سپاه ناحیه امامت تبریز در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: همدلی و مشارکت خوبی بین خیرین، مردم و سپاه در این حوزه وجود دارد که ماحصل آن رضایت خدا و مردم است.


 
معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورای استان در گفت و گو با خبرنگار نصر اظهار کرد: اعتمادی که مردم به سپاه و بر عکس سپاه به مردم داشت ، دلیل اصلی موفقیت رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه بود.
سرهنگ پاسدار گلمحمدزاده افزود: همیشه مردم به خادمان خود در مجموعه سپاه، اعتماد و اعتقاد داشته اند که در رزمایش کمک مؤمنانه هم شاهد این مسئله بودیم و نتیجه این همکاری خوب  به نفع مردم و به خصوص اقشار آسیب پذیر بود.
وی گفت: سپاه عاشورا با همکاری کمک های مردمی و خیرین، در ده ها مرحله  رزمایش کمک مؤمنانه برگزار کرد، که در نهایت بالغ بر 110 میلیارد تومان بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.
معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا، تحریم های ظالمانه علیه ایران هم شدت گرفته است گفت: با این شرایط اما شاهد بودیم که مردم در تهیه اقلام ضروری وبهداشتی مشکل چندانی نداشتند و این نشان می دهد که همه مشکلات را می توان با اتکا به داخل، حل کرد.
وی افزود: اگر کشورهای مدعی پیشرفت غربی و آمریکا چنین شرایطی داشتند و همزمان با شیوع ویروس کرونا، تحریم هم می شدند مطمئن باشید زمین گیر می شدند در حالی که جمهوری اسلامی ایران با همه این شرایط، در مهار و شیوع ویروس کرونا از آن کشورها بهتر عمل کرده است.


 
مسئول گروه جهادی خادم مثل قاسم در حاشیه مراسم در گفتگو با نصر برنامه های خود در عرصه کمک های مومنانه این گونه تشریح کرد: این گروه متشکل از خادمین شهدای راهیان نور سپاه عاشورا است که در مناطق جنگی ۸ سال دفاع مقدس خادمی زائران را می کردند.
"سجاد جاهد" با بیان اینکه این گروه جهادی از سال 97 فعالیت خود را شروع کرده است گفت: اوج فعالیت و خادمی این گروه جهادی از زمان شیوع ویروس کرونا است که با همت جوانان عاشق خدمت، کارهای ارزنده ای انجام شده است.
وی افزود: این گروه جهادی از زمانی که ویروس کرونا همه گیر شد، شروع به ضد عفونی سطح شهر، سه مرحله کمک مومنانه در مجموع به ارزش 150 میلیون تومان و اطعام نیازمندان با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کرده است.
مسئول گروه جهادی خادم مثل قاسم سپاه ناحیه امامت ادامه داد: از خیرین سطح استان می خواهیم، حمایت همه جانبه را از این گروه جهادی و سایر گروه های جهادی که هدفشان کاستن بخشی از مشکلات محرومین است داشته باشند.
سجاد جاهد در پایان با اشاره به دیگر فعالیت های این گروه جهادی گفت: ثبت نام خادمین شهدا و اعزام به مناطق جنگی در زمان راهیان نور، برپایی ایستگاه های صلواتی و نمایشگاه های دفاع مقدس، روایت گویی از دفاع مقدس و تبلیغ شهدا و آشنایی مردم با شهدا، دیدار با خانواده محترم شهدا و ... از فعالیت های فرهنگی این گروه جهادی می باشد.
انتهای پیام/
  سیل همدلی برای شکست کرونا /توزیع سه مرحله کمک مؤمنانه توسط گروه جهادی خادم مثل قاسم سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار