فرماندار زنجان؛

محدودیت‌های کرونایی در زنجان متناسب با وضعیت کنونی تداوم می‌یابد

1399/07/26 - 15:26 - کد خبر: 29061 نسخه چاپی

نصر: فرماندار زنجان گفت: محدودیت‌های کرونایی در شهر زنجان مبتنی بر آخرین وضعیت و گزارش اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان تداوم یافته و در صورت اتخاذ تصمیمات جدید در این خصوص موارد اعمال خواهد شد.

به گزارش نصر، رضا عسگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: با وجود محدودیت‌های نه چندان سختگیرانه در شهر زنجان همچنان مقاومت‌هایی از سوی برخی افراد بی‌توجه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشاهده می‌شود.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش شیوع کرونا در اغلب مناطق کشور و این شهر همه محدودیتها برای رعایت پروتکل های بهداشتی با هدف پیشگیریاز ابتلا به این بیماری است اما مقاومت عده ای مغایر با این موضوع رفتار و با جان خود و دیگران بازی می‌کنند.
این مسؤول ادامه داد: بررسی میدانی نشان می دهد که میزان استفاده شهروندان زنجانی از وسایل حفاظتی کرونایی به ویژه ماسک تا ۱۰ روز گذشته ۷۲ درصد بوده که اکنون این رقم به ۸۵ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه همین مساله بیانگر آن است که میزان استفاده ماسک شهروندان زنجانی برای مقابله با این بیماری با حد ایده ال فاصله دارد، اظهار داشت: این در حالی است که مرداد امسال ۹۴ درصد شهروندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک پایبند بودند.
فرماندار زنجان ادامه داد: طبق تصیمات ستاد کرونای زنجان، نسبت به تعطیلی منطقه تفریحی و گردشگری گاوازنگ این شهر مبادرت شد چرا که این منطقه شرایط خاصی پیدا کرده و حتی در صورت نبود شرایط کرونایی نیز وضعیت حاکم در آن چندان قابل قبول نیست به دلیل آنکه واحدهای صنفی  غیرمجاز در حال فعالیت هستند.
وی یادآورشد: برای فعالیت یک واحد صنفی ضوابط و مقرراتی در نظر گرفته شده است که هیچ کدام از واحدهای صنفی واقع در منطقه گاوازنگ که در عرضه مواد غذایی فعالیت می‌کنند، متاسفانه فاقد پروانه کسب بوده و ضوابط را رعایت نمی کنند.
این مسؤول ادامه داد: تعدادی از دستفروشان مستقر نیز در ساعات پایانی شب در این منطقه فعالیت می کردند که موارد بهداشتی در عرضه اقلام غذایی، وسایل و تجهیزات آنگونه که باید و شاید رعایت نمی شود و همه این مسائل مشکلاتی را به دنبال دارد.
عسگری افزود: پس از بررسی نظرات اعضای تامین و ستاد کرونای شهرستان زنجان تعطیلی این منطقه مد نظر قرار گرفت که بازدیدها نشان می دهد که اغلب کافه ها تعطیل بودند.
وی با اشاره به اینکه تا اطلاع ثانوی این منطقه همچنان تعطیل است، خاطرنشان کرد: ورودی و خروجی این منطقه مسدود شده است و صرفا ساکنان روستای گاوازنگ تردد می کنند که ادامه فعالیت واحدهای مستقر در منطقه گاوازنگ نیز منوط به اخذ پروانه کسب با رعایت ضوابط و مقررت بهداشتی و کسب و کار خواهد بود.
فرماندار زنجان همچنین به تداوم تعطیلی آرامستان های شهر نیز اشاره کرد و گفت: شهروندان زنجانی نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند چرا که برگزاری هر گونه تجمعات در شرایط کرونایی ابتلای اعضای خانواده و دیگران را فراهم می کند که بروز همین مساله چه بسا می تواند مرگ عزیزان را به دنبال داشته باشد.
انتهای پیام/
محدودیت‌های کرونایی در زنجان متناسب با وضعیت کنونی تداوم می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار