استاندار اردبیل؛

۲۸واحد تولیدی در شهرک صنعتی پارس‌آباد مغان پروانه فعالیت گرفت

1399/07/26 - 17:27 - کد خبر: 29059 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل با بیان اینکه منطقه مغان پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری صنعتی دارد، گفت: در حال حاضر ۲۸واحد تولیدی در شهرک صنعتی پارس‌آباد پروانه فعالیت دریافت کرده و ۱۱واحد در آن فعال است.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو در تشریح بازدید از واحدهای صنعتی پارس آباد مغان اظهار کرد: تا دو سال گذشته تنها ۲واحد تولید بتن و تولید کارتن در شهرک صنعتی این شهرستان  فعال بوده که این تعداد امروز به ۱۱ واحد فعال رسیده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر برای ۲۸ واحد پروانه صادر شده که اغلب آنها در زمینه صنایع تبدیلی است و  امیدواریم تا پایان سال این تعداد با اشتغالزایی مناسب به بهره‌بردای  برسند.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه منطقه مغان دارای خاک حاصلخیز برای کشاورزی  است،گفت: سرمایه گذاران دارای اهلیت از اقصی نقاط کشور برای سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی رغبت نشان دادهاند که یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی رب گوجه فرهنگی و روغن کشی در این ناحیه مستقر شده است.
وی ادامه داد: برای راه اندازی این واحدها زیرساحت لازم از طرف دولت مهیا می‌شود و تا آخر سال تعدادی از این کارخانه‌ها با جذب نیرو افتتاح می‌شوند.
بهنامجو  در ارتباط باحمایت سرمایه‌گذاران خارج از استان و پیشگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی گفت: در مجموعه صنعت مغان چهار واحد صنایع تبدیلی در حال راه اندازی است که در صورت تکمیل و برنامه‌ریزی‌های انجام شده حداقل۷۰ درصد محصولات بصورت صنایع تبدیلی صادر می‌شود.
وی ادامه داد: فراورده های تبدیلی از جمله دانه‌های روغنی، بادام زمینی، روغن زیتون، روغن کلزا کاملا بصورت برنامه‌ریزی شده در این واحدها تولید می‌شود و چندین کارخانه صنایع تبدیلی رب گوجه فرهنگی راه اندازی شده  که از نقاط دیگر به این منطقه جهت تبدیل صنایع وارد می‌کنند.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه صنایع قوی نیازمند تجار قوی و کار بلد است گفت: برای صادرات محصولات تولید شده نیاز به تجار و صادرکننده‌های با تجربه و دارای روابط بین المللی هستیم تا محصولات را صادر کنند و دلالان نباید محصولات تبدیل شده کشاورزان را مفت بخرند.
بنا به این گزارش، استاندار اردبیل همچنین  در جریان بازدید از  واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی اردبیل با بیان اینکه عمده مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال کمبود سرمایه در گردش، مشکلات بانکی و واردات ماشین آلات مورد نیاز است، از تلاش برای رفع این موانع جهت ورود به چرخه تولید خبر داد.
به گفته وی،  راه‌اندازی مجدد ۷۵ واحد تولیدی راکد در برنامه کاری سال جاری قرار گرفته و تاکنون حدود ۴۰ واحد از آنها احیا و فعال شده و مابقی نیز در حال بررسی مشکلات هستند. 
در حال حاضر از مجموع  ۵۸۶ واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت اشتغال ۹ هزار نفر در مناطق مختلف استان ۴۶۰ واحد فعال و در حال تولید بوده و ۱۲۶ واحد نیز بدلایل اختلاف شرکا ، افزایش قیمت مواد اولیه ،مشکل تامین سرمایه در گردش ،تغییر تکنولوژی تولید و یا مشکل تامین مواد اولیه وارداتی ناشی از اعمال تحریم‌های ظالمانه خارجی متوقف ، راکد و از چرخه تولید خارج هستند.
انتهای پیام/
۲۸واحد تولیدی در شهرک صنعتی پارس‌آباد مغان پروانه فعالیت گرفت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار