استاندار اردبیل؛

وضعیت در مناطق مرزی استان اردبیل عادی است

1399/07/26 - 12:32 - کد خبر: 29053 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: وضعیت در حاشیه رود ارس و نوار مرزی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان با فروکش شدن نسبی درگیری بین آذری‌ها و ارامنه در این نقطه از مرز عادی است.

به گزارش نصر، اکبربهنامجو در جریان بازدید از نوار مرزی شمال استان اظهار کرد: بعد از ۲۰ روز جنگ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، محل و جبهه درگیری دورتر از مرزهای استان اردبیل تداوم دارد و خوشبختانه وضعیت نوار مرزی شمال استان با تامین امنیت نیروهای مسلح کاملا عادی است.
وی با بیان اینکه آرامش کامل در شمال استان حکم فرماست، افزود: مرزبانان جمهوری اسلامی با پشتیبانی سپاه، ارتش و نیروی انتظامی بصورت شبانه‌روزی و با هوشیاری تمام از مرزها صیانت کرده و هرگونه حرکت اشتباه طرفین را کاملا کارشناسی رصد می‌کنند.
استاندار اردبیل تشریح کرد: ما باید از مرزهای خود با آگاهی و هوشیاری کامل حراست و  دفاع کرده و زمینه آسایش مردم غیور را فراهم کنیم.
بهنامجو با اشاره به اینکه مردم مغان در برهه‌های مختلف و حساس از این مرز و بوم دفاع کرده‌اند، گفت: شهید عزیزی که اخیرا در مقابله با گروهک‌های تروریستی در شمالغرب جان عزیز خود را فدا کرده به آغوش این خاک پاک برگشته و یکی از برنامه‌های ما دیدار و ادای احترام به خانواده این شهید معظم در سفر به شهرستان پارس‌آباد بوده است.
وی با تقدیر از نیروهای مرزبانی که در نوار مرزی شمال استان مستقر هستند، گفت: مردم شهرستان‌های مرزی با وجود این دلاوران با آسایش و آرامش کامل به کارهای روزمره خود ادامه می‌دهند و این مردم در هشت سال جنگ تحمیلی نیز ثابت کردند در جهت دفاع از حریم و خاک خود از با هیچ کس تعارف ندارند.
استاندار اردبیل به همراه فرمانده مرزبانی، فرمانداران شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز از نوار مرزی بین ایران و آذربایجان بازدید و مسائل و هرگونه خطرات احتمالی را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.
مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.
بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به تصرف نیروهای ارمنستانی درآمد.
در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.
از ۹ روز پیش درگیری‌ها بین نیروهای ارتش آذربایجان و ارمنستان دوباره شعله‌ور شده است، هر دو طرف همدیگر را به آغاز درگیری ها متهم می‌کنند. 
جمهوری آذربایجان اعلام کرده  که در جریان درگیری‌های اخیر موفق به آزادسازی بخشی از مناطق اشغالی خود از جمله شهر فضولی و جبرییل و چندین روستای دیگر از تصرف ارتش ارمنستان شده است.
در جریان این درگیری ها دهها فروند گلوله توچ و خمپاره به مناطق مرزی ایران در اصلاندوز مغان و خداآفرین اصابت کرده است.
انتهای پیام/
وضعیت در مناطق مرزی استان اردبیل عادی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار