سرهنگ صوراناری مطرح کرد؛

نقش مهم سازمان عقیدتی سیاسی «آجا» در مردمی شدن ارتش

1399/07/26 - 09:58 - کد خبر: 29050 نسخه چاپی

نصر: جانشین و معاون نظامی هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل گفت: سازمان عقیدتی سیاسی در مردمی شدن هر چه بیشتر ارتش نقش بسزایی ایفا کرده است.

به گزارش نصر، سرهنگ دوم «حسین صوراناری» با تبریک 24 مهر، سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: در عصری که مدرنیته در جریان بود و ارزش های الهی و دینی روز به روز در آن رنگ می باخت، اتفاقی افتاد که بر خلاف این روند بود و آن وقوع انقلاب اسلامی ایران بود، انقلابی که در جهان بی خدا با نام خدا و دین اسلام به وقوع پیوست و طبیعی بود که در چنین فضایی تنگناهای مختلفی علیه چنین انقلابی صورت گیرد که از تحمیل جنگ هشت ساله تا همین چند روز اخیر تحریم بانک های ایران شاهد چنین روندی هستیم.
 
وی ادامه داد: وقتی که انقلاب اتفاق افتاد، طبیعی بود که یک سری تغییراتی در ارتش لازم بود انجام بشود، اما یک سری گروه ها و حتی برخی افراد انقلابی معتقد بودند که ارتش طاغوتی است و نمی توانیم با این ارتش انقلاب را ادامه دهیم تا جایی که یک سری گروه های چپ و حتی برخی گروه های انقلابی زمزمه انحلال ارتش را مطرح می کردند، اما همان طور که حضرت امام (ره) در زمینه های دیگر بینش عمیقی داشتند، در مورد ارتش هم چنین دیدگاه وسیعی داشتند و اجازه ندادند ارتش ایران منحل شود.
 
سرهنگ صوراناری گفت: شما انقلاب هایی که در کشورهای عربی به وقوع پیوست را ببینید، ارتش آن کشورها چه برخوردی با معترضان داشتند و رفتار آن ها را با رفتار ارتش ایران با معترضان در زمان انقلاب مقایسه کنید. حضرت امام این بینش عمیق را داشتند و می فرمودند ارتش تشکیل یافته از بدنه ملت انقلابی است و باید حفظ شود. ارتشی که در آن زمان پنجمین ارتش قدرتمند جهان بود و ستون نظام شاهنشاهی را تشکیل می داد، در مقابل ملت قرار نگرفت و در بین جبهه گیری بین رژیم سابق و انقلاب ملت ایران، در کنار مردم قرار گرفت و با حضور در کنار امام و ملت ایران به حکومت شاهنشاهی پایان داد.
 
وی افزود: امام راحل با بینش عمیقی که داشتند در برابر کسانی که شعار انحلال ارتش را سر می دادند، ایستادند و با تشکیل کمیته نظامی در داخل سازمان ارتش که مقام معظم رهبری هم در آن کمیته حضور داشتند (که بعداً این کمیته منجر به تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش شد) و نیز اعلام روز 29 فروردین به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در برابر کسانی و گروه هایی که خواهان انحلال ارتش بودند، ایستادند.
 
وی تاکید کرد: حفاظت اطلاعات و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به عنوان دو بال قدرتمند در کنار فرماندهی ارتش قرار دارند و هشت سال دفاع مقدس نشان داد این ترکیب، ترکیب بسیار موفقی بوده است. اینکه تصور شود کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش فارغ از انجام وظایف نظامی هستند، اشتباه است و همکاران ما هم با لباس نظامی کار می کنیم و با دستور سلسله مراتب فرماندهی در صف جنگ هم حاضر می شویم. ما در هشت سال دفاع مقدس شهدا و جانبازان بسیاری تقدیم کردیم.
 
معاون نظامی هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل افزود: از جمله وظایف مهم سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارائه آموزش های عقیدتی و سیاسی به کارکنان ارتش، انتشار نشریات، کتاب ها و دیگر محصولات فرهنگی و هنری و نیز نظارت بر حفظ و اجرای موازین اسلامی در سطح نیروهای مختلف ارتش است و همچنین وظیفه روابط عمومی ارتش هم بر عهده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش قرار دارد.
 
سرهنگ صوراناری گفت: هر ناظر هوشمند و منصفی می تواند اذعان کند که سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در 40 سال گذشته در انجام وظایف خود موفق بوده است.
 
وی در ادامه افزود: روحیه تیغه برّان شمشیر است، یعنی اگر یک سرباز و یک فرمانده روحیه نداشته باشد، اصلا اسلحه اش را نمی تواند به کار بگیرد. بخشی از روحیه مادیات است، اما بخش بزرگی از آن معنویات است و به روح انسان بر می گردد، عقیدتی سیاسی ارتش تلاش کرده است روحیه کارکنان ارتش و خانواده های آن ها را ارتقا دهد. ارتشی ها با همین روحیه در هشت سال جنگ تحمیلی موفق به دفع دشمن از خاک وطن شدند و 48 هزار شهید گلگون کفن را تقدیم ملت ایران کردند.
 
 
وی گفت: امیر سرلشکر موسوی، فرماندهی کل ارتش هم به این موضوع اشاره کردند که نقش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در روحیه سلحشوری و موفقیت های تاریخی ارتش بی نظیر بوده است. امروز ارتش مردمی است و مردم ارتش را امین خودشان می دانند و این را در حوادث مختلف به عینه دیده اند و دیده ایم که ارتش چطور در حوادث مختلف دوشادوش مردم و حتی پیش از سازمان های مدیریت بحران در بطن حادثه ها حضور یافته و دستگیر مردم شریف ایران شده است. خوشبختانه سازمان عقیدتی سیاسی در مردمی شدن هر چه بیشتر ارتش نقش بسزایی ایفا کرده است.

معاون نظامی هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل ادامه داد: سازمان عقیدتی سیاسی طی سال های اخیر هزاران طرح فرهنگی و آموزشی اجرا کرده است و باعث شده در رده های مختلف از سرباز تا امراء ارتش از این سازمان رضایت داشته باشند و آیت الله آل هاشم به عنوان یکی از بانیان این سازمان که نقش ویژه ای در تشکیل، طرح ریزی و هدایت عملکرد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش داشتند، یکی از بزرگترین افتخارات و گنجینه های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هستند.
 
سرهنگ صوراناری در پایان گفت: اجرای طرح های فرهنگی مصباح، ترویج سبک زندگی اسلامی، ترویج فرهنگ کتاب خوانی، اجرای طرح ها و دوره های آموزش قرآن و نهج البلاغه موجب اتحاد و هم افزایی بین نیروی های مسلح و نیز ارتقای روحیه سلحشوری کارکنان ارتش شده که الحمدلله نتایج بسیار خوبی داشته است. ما 25 هزار فعال قرآنی در ارتش داریم که قاریان برجسته ای از بین این عزیزان وجود دارند که در مسابقات بین المللی هم در بین قاریان برجسته جهان مقام کسب کرده اند. در چهل سال اخیر به طور مداوم مسابقات قرآن برگزار شده است و این مهم حتی در طول جنگ هم متوقف نشده است.
 
انتهای پیام/
نقش مهم سازمان عقیدتی سیاسی «آجا» در مردمی شدن ارتش محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار