استاندار آذربایجان شرقی؛

کاهش سوانح نیازمند افزایش آگاهی عمومی است

1399/07/25 - 00:08 - کد خبر: 29027 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت روز جهانی کاهش سوانح در جریان بازدید از پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: کاهش بیش از پیش سوانح جامعه، نیازمند فرهنگ سازی صحیح و افزایش آگاهی مردم در بخش‌های مختلف است.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در این بازدید با بیان اینکه جمعیت هلال احمر، یار روزهای سخت و شیرین ماست که نقش بسیار مهمی در کاهش سوانح مختلف و نجات جان انسان‌ها دارد،  ادامه داد: فرهنگ، اصلی‌ترین عامل پیشرفت در جوامع محسوب شده و زمینه پیشرفت همه جانبه جوامع با ارتقای فرهنگ اجتماعی، میسرتر می‌شود.
 
وی با قدردانی از عملکرد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: حضور سریع و بموقع در زلزله سراب و میانه، اجرای طرح تب سنجی همگانی در مبادی ورودی و خروجی استان و همچنین مشارکت در اجرای طرح کمک مومنانه در استان از جمله بهترین اقدامات جمعیت در یک سال گذشته است.
 
استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی جمعیت هلال احمر استان برای مدیریت هرگونه حوادث در استان خبر داد و گفت: تجهیزات بسیار مناسب نرم افزاری و سخت افزاری در این مجموعه فراهم است و انگیزه و توان لازم نیز در بین کارکنان زحمتکش و اعضای داوطلب جمعیت وجود دارد.
 
 پورمحمدی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در استان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مسائل مربوط به بهداشت فردی، اصلی‌ترین عامل در کاهش تعداد ابتلایان به کووید ۱۹ و قطع زنجیره انتقال این بیماری است.
 
وی در همین راستا به آمادگی استان برای مدیریت هرگونه افزایش احتمالی تعداد بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر امکانات نیروهای نظامی و انتظامی، جمعیت هلال احمر استان نیز ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای برپایی نقاهتگاه‌های صحرایی و سیار دارد.
 
استاندار آذربایجان شرقی پس از بازدید از پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر به امدادگران منتخب درجه اعطا کرد.
پورمحمدی همچنین از پایگاه امداد و نجات کوهستانی جمعیت هلال احمر استان در تفرجگاه عون بن علی نیز بازدید و در ارتباط زنده با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات eoc کشور نیز حضور یافت.
انتهای پیام/
کاهش سوانح نیازمند افزایش آگاهی عمومی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار