خبر/

بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز در آموزش‌های همگانی پیشقدم است

1399/07/24 - 15:39 - کد خبر: 29010 نسخه چاپی

نصر: رییس بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز گفت: تلاش می‌کنیم در راستای آگاهی‌بخشی و پیشگیری از بروز بیماری‌ها به مناسبت‌های مختلف آموزش‌های همگانی برای مراجعه‌کنندگان به بیمارستان و درمانگاه‌های تخصصی این مرکز ارایه دهیم.

به گزارش نصر، دکتر حمیرا علمداری روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: هر سال ۱۵ اکتبر به مناسبت روز جهانی شستن دست با هدف بالا بردن آگاهی از شستشوی دست‌ها به عنوان عامل کلیدی در پیشگیری از بیماری، در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در یک همه‌گیری جهانی، یکی از ارزان‌ترین، ساده‌ترین و مهمترین‌ راه‌ برای پیشگیری از انتقال ویروس شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون است.
علمداری گفت: شستن دست‌ها با آب و صابون به ویژه در مواقع ضروری به کاهش بروز بیماری‌های اسهالی تا بیش از ۴۰ درصد و عفونت‌های تنفسی تا ۲۵ درصد کمک می‌کند.
وی ادامه داد: به همین  مناسبت صبح امروز برنامه آموزش همگانی شستشوی دست در محوطه این بیمارستان به مراجعه کنندگان درمانگاه تخصصی با رعایت پروتکل های بهداشتی با هدف افزایش آگاهی و درک اهمیت شست‌وشوی دست‌ها به عنوان روشی آسان، مؤثر و مقرون به صرفه برای پیشگیری از بیماری‌ها و نجات جان انسان ها برگزار شد.
رییس بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز افزود: به این منظور از مراجعه کنندگان خواسته شد که شستشوی صحیح دست ها را تمرین کنند و محلول های ضدعفونی دست و پمفلت های آموزشی در اختیار آنها قرارداده شد.
وی اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت بهداشت فردی و شستشوی دستها در قطع چرخه انتقال این بیماری، بیمارستان ۲۹ بهمن اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی برای فرزندان همکاران با هدف فرهنگ سازی در حوزه بهداشت فردی و جمعی کرد و به کودکانی که در این مسابقه شرکت کرده بودند به رسم یادبود جوایزی اهداء کرد.
انتهای پیام/
بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز در آموزش‌های همگانی پیشقدم است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار