استاندار زنجان؛

تمامی ابعاد در جابجایی روستاها مورد توجه قرار گیرد

1399/07/24 - 13:21 - کد خبر: 29000 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: طی سال‌‎های گذشته نسبت به جابجایی روستاهایی در این استان با جمعیت مختلف اقدام شده که این کار سختی‌های خاص خود را به همراه دارد و باید تمامی ابعاد آن به درستی سنجیده شود.

به گزارش نصر، فتح الله حقیقی روز پنجشنبه در کارگروه زیربنایی استان با اشاره به جابجایی روستای سعید کندی ماهنشان افزود: جابجایی برخی روستاهای استان طی سال‌های گذشته مطرح شده است که انجام چنین کاری به آسانی امکانپذیر نیست.
وی اظهار داشت: در جابجایی روستاها علاوه بر ۱۰۰ درصد مبلغ مجری طرح، باید ۱۵ برابر آن را نیز پیش بینی شود چراکه جابجایی، تبعات متعدد اجتماعی و معیشتی به دنبال دارد.
استاندار زنجان، ارزیابی هدفمند، برآورد دقیق منابع مالی و تامین آن، امکان سنجی صحیح و ابعاد مختلف اجتماعی را از مولفه های مهم در جابجایی یک روستا عنوان کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد جابجایی روستاها اقدام موفقی نبوده است و ساکنان به دلایل مختلفی به جای قبلی خود بازگشته اند.
حقیقی خاطرنشان کرد: بر این مبنا، متولیان و دست اندرکاران امر از روستای یاد شده بازدید داشته باشند و موضوعات مورد بحث با حضور دستگاه‌های متولی بررسی و منابع مورد نظر آن  مشخص و در نهایت طرحی جامع بدون ابهام ارائه و سپس در جلسه آتی مطرح شود.
وی افزود: طرح‌های مطالعاتی باید توسط پیمانکاران، مجریان و یا حتی شرکت ها تهیه و بر این اساس چنین طرح هایی به طور دقیق کارشناسی شده و سپس مدیریت صحیحی داشته باشد.
حقیقی اضافه کرد: تهیه طرح از سوی پیمانکار یا مجری باید ساز و کارهایی داشته باشد و بنابراین در جلسه باید مطالب به گونه ای مطرح شود که در زمان کوتاهی حاضرین در جریان کامل آن قرار گرفته و  به دنبال آن ایده های لازم را ارائه دهند.
استاندار زنجان با بیان اینکه طرح های ارائه شده در جلسه باید به صورت کامل از سوی مجری به دور از  هر گونه ابهاماتی مطرح شود، گفت: این طرح ها باید جامع ارائه باشد و نظر دستگاه متولی امر نیز مدنظر قرار بگیرد چراکه بی توجهی به این موارد به اتلاف وقت منتهی می شود.
حقیقی با تاکید بر اینکه مدیران در جلسات حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: این گروه در جلسات صاحب رای هستند و حضور آنان می تواند مشکلات احتمالی را کاهش دهد.
انتهای پیام/
تمامی ابعاد در جابجایی روستاها مورد توجه قرار گیرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار