مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد؛

اتمام مرمت و ساماندهی مقبره تاریخی شیخ حسین علویق ورزقان

1399/07/24 - 11:17 - کد خبر: 28984 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از اتمام مرمت و ساماندهی مقبره تاریخی شیخ حسین علویق ورزقان خبر داد.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده روز پنج شنبه در بازدید از این مقبره تاریخی ضمن اعلام این خبر گفت: مقبره شیخ حسین علویق مربوط به سده‌های میانه دوره‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان ورزقان، بخش مرکزی، دهستان ازومدل جنوبی، روستای علویق واقع شده و در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۱۹۳۳۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
او با بیان اینکه مرمت و ساماندهی این مقبره تاریخی طی سال‌های اخیر در اولویت این اداره کل قرار داشت، گفت: با توجه به اهمیت و ارزش تاریخی این مقبره عملیات مرمت آن تحت نظارت متخصصان حوزه میراث فرهنگی استان انجام در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، به اقدامات انجام شده در آخرین مرحله از عملیات مرمتی مقبره تاریخی علویق اشاره کرد و گفت: طی آخرین مرحله از مرمت مقبره علویق اقداماتی نظیر پی‌گردی، انجام عملیات باستان‌شناسی، طراحی و اجرای طرح جدید مقبره، محوطه‌سازی و کف سازی انجام شده است.
حمزه زاده تأکید کرد: شهرستان ورزقان با توجه به برخورداری از ظرفیت‌های غنی تاریخی، فرهنگی، هنری و طبیعی یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگر پذیر استان است که تقویت زیرساخت‌های گردشگری آن همواره در اولویت این اداره کل قرار دارد، به همین منظور تکمیل پروژه‌های حفاظتی و مرمتی این شهرستان طی سال جاری به‌صورت جدی در حال پیگیری و انجام است.
انتهای پیام/
 اتمام مرمت و ساماندهی مقبره تاریخی شیخ حسین علویق ورزقان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار