مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری کشور؛
سازمان راهداری از فناوریهای نوین برای ارائه خدمات استفاده میکند
نصر: مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: استفاده از فناوری های نوین در ارائه خدمات به مسافران رویکرد این سازمان است.
به گزارش نصر، داریوش باقرجوان چهارشنبه شب در هجدهمین جلسه کمیته راهبری حمل و نقل جادهای در بخش حمل و نقل مسافر در تبریز افزود: در زمان کنونی مردم به دنبال دسترسی آسان به خدمات هستند، بنابراین دست اندرکاران حوزه حمل و نقل مسافر در رویکرد جدید خود از فناوریهای جدید برای جلب اعتماد عمومی استفاده کنندگان از این بخش بهره میگیرد.
وی ارتقای اخلاق حرفهای رانندگان بخش حمل و نقل مسافری را از دیگر راههای جلب اعتماد عمومی به این بخش اعلام کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت توشه غیرهمراه مسافر در چارچوب ضوابط قانونی و در نظر گرفتن موارد ایمنی میتواند به عنوان منبع درآمدی در حوزه مسافری مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با اشاره به عملیاتی شدن تخفیفهای آزادراهی برای ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبات قانونی، از مدیران کل راهداری و حمل و نقل جادهای استانها خواست این مورد را پیگیری کنند.
باقرجوان، با بیان اینکه آذربایجان شرقی به عنوان یک هاب منطقهای مسافر در شمالغرب کشور مطرح است، ادامه داد: ارتقای خدمات رسانی به مسافران توسط شرکتهای حمل و نقل مسافر استان ضروری است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت حمل و نقل مسافر در استان ارائه کرد و گفت: در زمان کنونی ۶۵۷ دستگاه اتوبوس، یک هزار و ۲۰۵ دستگاه مینی بوس و ۷۳۸ دستگاه خودروی سواری در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان فعال هستند.
اروجعلی علیزاده، افزود: ارتقای نحوه خدمات رسانی به مسافران و افزایش ایمنی تردد ناوگان مسافری از مهمترین دغدغههای این بخش در استان بوده که با هم افزایی این اداره کل، فعالان این بخش و دستگاههای ذیربط راهکارهایی برای آن ارائه شده و در دست اجراست.
در این جلسه رؤسای تشکلهای صنفی حمل و نقل مسافر کشور و آذربایجان شرقی نظرات خود را برای ارتقای حوزه راهداری و حمل و نقل مسافر ارائه کردند.
خبرگزاری مهر