نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی:

خرید گندم باید از طریق وزارت کشاورزی انجام شود

1399/07/23 - 17:21 - کد خبر: 28954 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم خرید گندم باید از طریق وزارت کشاورزی انجام شود، تا دست دلالان قطع شود.

به گزارش نصر، سید حمزه امینی روز چهارشنبه، در نشست بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی استان به‌ویژه تولید محصول استراتژیک گندم، اظهار کرد: موضوع بیمه کشاورزان در کمیسیون اجتماعی بررسی شد، اما شورای نگهبان پیشنهاد بازنشستگی بعد از ۱۰ سال کشاورزان را رد کرد که شاید دلیل آن هزینه‌بر بودن این موضوع بود.
وی تاکید کرد: تقویت ایمان همه مشکلات زیربنایی را حل خواهد کرد.
احمد محرم زاده، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، با بیان این‌که مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین محصولات، توسط کشاورزان تولید می‌شود، افزود: اما این قشر زحمت‌کش مشکلات زیادی دارند و ما نباید انتظار داشته باشیم کشاورزان با این همه مشکلات بتوانند کشور را از وابستگی در بیاورند.
وی خاطرنشان کرد: آیا واقعاً درست است که قیمت آب دو هزار تومان و قیمت شیر دو هزار و ۳۰۰ تومان باشد؟ دولت از تولیدکننده یارانه می‌گیرد و به مصرف‌کننده می‌دهد که این کار درست نیست. دولت باید به‌عنوان دیده‌بان عمل کند، اما اصلاً برنامه‌ای در این رابطه وجود ندارد.
محرم زاده در پایان تاکید کرد: مجلس یازدهم در این چهار ماه اخیر ۴۰۰ طرح و مصوبه داشته است و با تمام توان آماده حمایت از کشاورزان است؛ مورد بعدی بحث بانک‌ها هست که اصلاً به کشاورزان اهمیت نمی‌دهند و باید این موضوع نیز اصلاح شود.
به گزارش ایسنا، در این نشست که با حضور تعدادی از نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در  مجلس شورای اسلامی و رؤسا و دبیران نظام صنفی کشاورزی شهرستان‌ها و خبرگان کشاورزی استان برگزار شد، نمایندگان نظام صنفی کشاورزی شهرستان‌ها به بیان مشکلات بخش کشاورزی ازجمله در خصوص مشکلات تولید و زمان بعد از تولید، تهیه کود و نهاده‌های دامی، تورم در قیمت گندم، فشار اقتصادی به دامداران،  واردات گوشت از خارج، تعمیرات دستگاه‌های کشاورزی، اصلاح سیستم نظارتی در  کشاورزی، مشکلات مربوط به دانه‌های کشاورزی، مشکلات مربوط به تعرض به زمین‌های کشاورزان و ایجاد فاصله‌های بسیار زیاد به‌عنوان حریم، مشکل در تهیه بذر، مشکلات مربوط به صادرات سیب و بحث بیمه روستاییان و عشایر و عدم یکپارچگی بیمه، پرداختند.
انتهای پیام/
 خرید گندم باید از طریق وزارت کشاورزی انجام شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار