مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل؛

پروازهای فرودگاه پارس‌آباد مغان افزایش می‌یابد

1399/07/23 - 12:49 - کد خبر: 28923 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از افزایش چشمگیر استقبال از پروازهای فرودگاه پارس‌آباد و تلاش برای افزایش یک پرواز دیگر در هفته این فرودگاه خبر داد.

به گزارش نصر، فخرالدین هاشمی در نشست با فرماندار پارس‌آباد مغان اظهارداشت: هر چند تعداد پروازها از ۴۲ به ۹۲ پرواز در نیمه نخست امسال افزایش یافته اما آمار مسافران با رسیدن به ۲ هزار و ۸۱۳ نفر رکودهای جدیدی را به ثبت رسانده است.
وی افزود: کشش تقاضا برای پروازهای فرودگاه پارس‌آباد عاملی برای بررسی افزایش پروازها در طول هفته است و در صورت ادامه‌دار بودن تقاضای مسافران برای پروازها، برقراری پروازها در تمامی ایام هفته نیز توجیه خواهد داشت.
 مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل از اجرای طرح جامع فرودگاه پارس‌آباد خبر داد و افزود: سال آینده ۲ ساختمان  در این فرودگاه مطالعه و احداث خواهد شد.
هاشمی همچنین به تکمیل ترمینال و محوطه فرودگاه تا ماه‌های آتی اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این بخش از پروژه بهسازی ترمینال بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده و در دهه فجر با حضور مقامات کشوری افتتاح خواهد شد.
او تشریح کرد: احداث جایگاه سوخت به شرکت فرودگاه‌های کشور محول شده و احداث جایگاه در برنامه اداره کل فرودگاه‌های استان اردبیل قرار گرفته است.
فرماندار پارس‌آباد مغان نیز وجود ظرفیت‌های جدید و تولید محورهای جدید اقتصادی و جاذبه سرمایه‌گذاری و تغییر الگوی کشت و جاذبه اقتصادی ویژه موجود در شهرستان را یکی از دلایل استقبال از پروازهای فرودگاه این منطقه دانست و گفت: پرواز های موجود پاسخگوی افزایش سطح تقاضا برای پروازها نبوده و نیازمند افزایش تعداد پروازها هستیم.
ابراهیم امامی افزود: فرودگاه پارس‌آباد محور توسعه جهشی استان است ، پارس‌آباد مغان در حال تبدیل شدن به عنوان مرکز ثقل اقتصادی استان اردبیل و کشور است و فرودگاه برای پشتیبانی از این جهش بزرگ اقتصادی بسیار کارآمد خواهد بود.
او همچنین با اشاره به جهش تولید محصولات صادرات محور در گلخانه ۱۶۰۰ هکتاری و اراضی پایاب سد خداآفرین در افقی نزدیک تصریح کرد: توسعه حمل و نقل ترکیبی با محوریت حمل و نقل هوایی عامل تقویت کننده این جهش در شمال کشور است.
پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.
انتهای پیام/
پروازهای فرودگاه پارس‌آباد مغان افزایش می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار