مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی:

فرهنگ‌سازی و افزایش تاب‌آوری از اولویت‌های مهم حوزه پدافند غیرعامل است

1399/07/23 - 10:46 - کد خبر: 28903 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی فرهنگ سازی و تلاش در جهت افزایش تاب آوری و تداوم فعالیت‌های اساسی کشور را از اولویت‌های مهم حوزه پدافند غیرعامل دانست.

به گزارش نصر، محمدباقر آقایی در نشستی با دبیران کارگروه‌ها و رابطان پدافند غیرعامل شهرستان‌های استان به منظور هماهنگی برنامه‌های هفته نکوداشت پدافندغیرعامل، اظهار کرد: رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل در کشور ما با توجه به موقعیت ژئوپولیتیک آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و نتیجه رعایت این اصول، ایمن‌سازی کشور در برابر بحران‌های مختلف است.
وی، حفاظت و صیانت از جان و مال مردم و زیرساخت‌های حساس و مهم کشور را از اهداف مهم پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: برای تحقق این هدف باید آسیب‌ها و تهدیدها در تمامی حوزه‌ها شناسایی و احصا شده و برای رفع آنها راهکارهای مناسب اتخاذ شود.
آقایی همچنین ایجاد سپر پدافند غیرعامل در تمامی حوزه‌ها را مهم دانست و گفت: سپر پدافند غیرعامل در هر حوزه‌ای همانند حوزه سایبری باعث خواهد شد تا از زیرساخت‌ها در برابر هرگونه خطرات و تهدیدهای احتمالی حفاظت شود.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با تاکید بر فرهنگ سازی و نهادینه سازی پدافند غیرعامل بین مردم، گفت: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و ممنوعیت هرگونه تجمع، اجرای برنامه‌های هفته نکوداشت به صورت متفاوت و در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به شعار امسال هفته پدافند غیرعامل با عنوان "مقاومت فعال، تاب آوری حیرت‌انگیز، ایران قوی"، این هفته را فرصتی بزرگ برای استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌ها و سازمان‌ها در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: دستگاه‌ها در این فرصت خلاقیت و نبوغ خود را در این حوزه محک زده و با استفاده از ظرفیت خود در فرهنگ سازی این حوزه نقش موثری ایفا کنند.
انتهای پیام/
 فرهنگ‌سازی و افزایش تاب‌آوری از اولویت‌های مهم حوزه پدافند غیرعامل است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار