فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان؛

۱۹۸ متخلف زیست‌ محیطی در آذربایجان‌شرقی دستگیر شدند

1399/07/23 - 09:38 - کد خبر: 28898 نسخه چاپی

نصر: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌ شرقی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۹۸ متخلف زیست محیطی در این استان دستگیر شدند.

به گزارش نصر، حسین فایق افزود: در این مدت ۱۴۲ پرونده مربوط به جرایم زیست محیطی در مراجع قضایی تشکیل شده است که از این تعداد ۲۳ فقره مختومه، ۱۱۸ فقره در جریان و یک پرونده نیز اعلام برائت شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۲۴ مورد صید غیرمجاز آبزیان از رودخانه گزارش شده است که از این تعداد ۷۶ قطعه ماهی رودخانه ای، ۱۷۸ قطعه ماهی سفید، ۴ قطعه ماهی زرد پر و ۳۰ قطعه ماهی سوف بود.

فایق با اشاره به ۵ مورد شکار غیر مجاز پرندگان و  ۷ مورد شکار غیر مجاز پستانداران در آذربایجان شرقی گفت: از این شکارهای ممنوعه ۱۳ قطعه کبک و ۴ قطعه کبوتر ، یک راس کل وحشی، ۱۲ سرخرگوش و آهو و ۳ راس گراز گزارش شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: در این مدت  ۱۰ قطعه عقاب طلایی، ۱۹ قطعه سارگپه و قرقی، ۲ قطعه حواصیل، ۲ قطعه دلیجه، ۲ قطعه بوتیمار و لک لک، ۶ قطعه جغد، ۸ قطعه کبک و ۱۳ قطعه سهره طلایی و عقاب تالابی، ۴ قلاده روباه، ۳ قلاده گرگ و بره میش و یک گلاده گربه وحشی توسط شکارچیان غیرمجاز زنده گیری شده است.

فایق اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، ۸ قبضه سلاح شکاری مجاز، ۱۴ مورد ادوات و وسایل شکار در مناطق مختلف استان کشف و ضبط شده است.

وی در خصوص آلودگی‌های زیست محیطی نیز گفت: در این خصوص ۵۰ پرونده تخلف تشکیل و ۲۴۵ مورد نیز اخطاریه زیست محیطی صادر شده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ادامه داد: در حوزه تخریب اراضی کشاورزی، زمین خواری و تخریب مرتع نیز ۵۴ پرونده تشکیل شده است.

وی میزان ضرر و زیان ناشی از این تخلفات را بیش از یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال و میزان ضررو زیان وصولی را بیش از ۴۶۰ میلیون ریال اعلام کرد.
فایق افزود: در این مدت ۱۷ مورد آتش سوزی رخ داد که بر اثر آن ۲۸ هکتار و ۶۰۰ مترمربع از اراضی مناطق کمتال و کیامکی، ۵۰ هکتار میشو داغی، ۵۴ هکتار ارسباران – کلیبر، ۹.۵ هکتار کاغذکنان، ۴۹ هکتار از سهند اسکو و ۲۲ هکتار و ۵۰۰ متر مربع از ارسباران - خداآفرین در آتش سوخت.
انتهای پیام/
۱۹۸ متخلف زیست‌ محیطی در آذربایجان‌شرقی دستگیر شدند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار