مدیر عامل اسبق کشت و صنعت مغان در گفت و گو با نصر:

کشت و صنعت مغان در طول تاریخ هیچگاه زیان ده نبوده است/ اردبیلی ها با مفت فروشی و تاراج بیت المال مخالف اند

1399/07/22 - 16:21 - کد خبر: 28877 نسخه چاپی

نصر:مدیرعامل سابق شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: شرکت کشت و صنعت مغان درطول تاریخ هیچ وقت زیان ده نبوده است و اعلام زیان ده بودن ان از سوی اقای ژائله کاملا کذب و بی اساس و سیاه نمائی اشکاراست.

به گزارش نصر، "اروجعلی محمدی" در واکنش به اظهارات خریدار قبلی این شرکت که گفته بود  کشت صنعت مغان از بدو تاسیس تا قبل از واگذاری به بخش خصوصی زیان ده بوده است گفت:  برخلاف اظهارات آقای ژائله  شرکت کشت و صنعت ودامپروری مغان مغان  از بدو تاسیس تا امروز سودده بوده است و سهم سود سالانه خودرا همه ساله به حساب سازمان مالیاتی استان اردبیل پرداخت کرده است  ولی بعداز استعفای بنده،در۲۵ اسفند 95 بایک دسیسه ای صورت های مالی سال 95 شرکت را تعمدا ناقص نوشتند و حداقل دو مورد طلب شرکت از بابت خسارت سرمازدگی چغندر  و یارانه دولتی شکر که از خود دولت بود در صورت مالی شرکت در آن سال منعکس نکردند تا شرکت زیان ده نشان شود ونتواند دربورس عرضه شود وراهی برگزیدند که این شرکت از طریق غیربورسی ومذاکره واگذار شود
وی افزود : آدرس سودده بودن شرکت معان دفاتر واسناد سازمان امور مالیاتی استان اردبیل است چون هر سال شرکت کشت و صنعت مغان  نصف سود سالانه خودرا بعنوان سهم  دولت  به ان سازمان وبنام خزانه واریز کرده است  ضمن اینکه این بنگاه  در 40 سال گذشته  بزرگترین مودی مالیاتی استان  هم بوده است. وهیچ بدهی مالیانی نداشته است
وی در مورد ابطال واگذاری و خلع ید کشت و صنعت دشت مغان نیز گفت: واگذاری کشت و صنعت مغان به چند دلیل از اساس مخدوش بود، اول اینکه اسب را به قیمت نعلش فروخته اند و این یک واقعیت تلخ است نمی شود که یک بنگاه عظیم بیت المال را به قیمت اهن قراضه تاسیسات وکارخانجات وابنیه اش فروخت ، دوم اینکه وسعت زمین های شرکت را خیلی کمتر از مقدار واقعی در معامله عنوان کرده اند  و سوم اینکه قیمت هر متر مربع از اراضی زراعی شرکت را 6 هزار 500 تومان منظور کرده اند، در حالی که در همان زمان اراضی مشابه در جوار شرکت درمزایده قضایی به شش برابران معامله شده است، این دو خیلی فرق معامله دارد.
مدیرعامل اسبق شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تاکید کرد: کارخانجات شرکت کشت و صنعت مغان از بزرگترین، وبهترین برندهای صنایع غذایی وتولیدی کشور هستند که از جمله آن ها می توان به  بزرگترین  وجوانترین کارخانه  قند کشور باظرفیت اسمی  5 هزار تن در ورروز ویکی از بزرگترین ومهمترین کارخانجات لبنیات کشور  بهترین کارخانه تولید بذر وکارخانه خوراک دام وشهرک مسکونی وگردشگری، مجتمع عظیم دامپروری به عنوان بزرگترین گله گاو هلشتاین کشور  و.دهها انبار وتاسیسات دیگر. اشاره کرد و هیچ عقل سلیمی واگذاری این سرمایه عظیم را که متعلق به مردم است را با چنین شرایطی نمی پذیرد.
 محمدی اضافه کرد:  در دوره  مدیریت  اینجانب شرکت مغان از سال 93 تا 95 با سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی، نوسازی و تجهیز گردید  و ما از بهترین شرکت های اروپایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا، ترکیه تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی خریداری کردیم وشرکت به بهترین صورت نوسازی شد.
وی افزود: من در دوره مدیریت بنده تولید شرکت از 350 هزار تن به 585 هزار تن رسید و برنامه داشتیم پس از نوسازی که انجام شد، این تولید را به بیش از 1 میلیون تن برسانیم و من به هیات واگذاری و آقای طیب نیا گفتم که این شرکت را واگذار نکنید، من تعهد می کنم حقوق کل کارکنان دولت در استان اردبیل را هم از محل درآمدهای کشت و صنعت مغان بپردازم.
مدیرعامل اسبق کشت و صنعت مغان در مورد برخی ادعاها در خصوص عدم پرداخت به موقع حقوق کارکنان این شرکت نیز گفت: ببینید دروغگو حافظه اش ضعیف است، همه چیز در صورت های مالی سال های پیش شرکت نشان داده شده، حقوق کارکنان مغان هیچ وقت به تاخیر نیافتاده است و در دوره من حقوق ها چند روز قبل از پایان ماه به حساب کارکنان شرکت واریز می شد. آقای ژائله می فرماید که نیروی جدیدی در شرکت استخدام کرده است، متاسفانه این هم دروغ است، چرا که در دوره مدیریت بنده برای 2750 نفر مطابق لیست تامین اجتماعی حقوق پرداخت می کردیم، امروز این تعداد کمتر هم شده و به 2650 نفر رسیده است، بدانید این حرف ها کذب است و می خواهند بر سر مال بزنند تا بتوانند مفت صاحبش شوند.
محمدی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی بالاخره متوجه شد که خبط بزرگی انجام داده است و شکایتش برای ابطال واگذاری این شرکت را به هیات عالی واگذاری ارسال کرد، اما با مخالفت بعضی آقایان دولت این سازمان شکایتش را پس گرفت، اما با ورود قوه قضائیه بالاخره این مفت فروشی بیت المال ابطال شد، این کار بسیار خوبی بود.
وی در خصوص برخی ادعاهای رسانه های زرد در مورد مخالفت مردم اردبیل با تبریز در این واگذاری گفت : اینکه عده ای بگویند چون کشت و صنعت مغان به یک فرد تبریزی واگذار شده، این اعتراضات و مخالفت ها با آن شد، حرف بسیار سخیف، سبک و بی ربطی است و مردم اردبیل به مفت فروشی و خیانت به بیت المال اعتراض داشتند، و چنین بحث های بی ربطی را برخی برای انحراف اذهان عمومی مطرح می کنند.  اهالی استان اردبیل باهمین دلیل که اهالی تبریز با مفت فروشی ماشین سازی مخالف کردند با این  مفت فروشی وتاراج بیت المال و خیانت مخالفت کردند.
محمدی در پایان تاکید کرد: باید به  روند منحط  خصوصی سازی ها در کشور پایان داده شود  شرکت کشت و صنعت مغان رّحِمِ کشاورزی ایران  است وتولید بذر مهمترین پروژه امنیت غدایی ماست  ارزش شرکت  مغان برای کشاورزی ایران، به مانند ارزش پارس جنوبی برای نفت ایران است. لذا بهترین خدمت ملی خروج اسم این شرکت از لیست خصوصی سازی است  وحفظ ان دردامن بیت المال ملی است
انتهای پیام/
کشت و صنعت مغان در طول تاریخ هیچگاه زیان ده نبوده است/ اردبیلی ها با مفت فروشی و تاراج بیت المال مخالف اند محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار