معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

فعالیت 320 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

1399/07/22 - 13:58 - کد خبر: 28854 نسخه چاپی

نصر: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که 320 هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی سطح استان فعالیت دارند، گفت: علی رغم وجود چالش‌هایی چون تحریم‌های ظالمانه، شیوع کرونا، سرمازدگی و...، این بهره‌برداران و فعالان بخش کشاورزی همواره پای کار و در صحنه هستند.

به گزارش نصر، فیروز باقرزاده با بیان این‌که کنترل و مدیریت حوزه کشاورزی به خاطر چالش‌های خاص این حوزه، دارای ویژگی‌های خاصی است، افزود: ما نیز به عنوان متولیان امر نمی‌توانیم کشاورزان را مجبور کنیم، هرچند آموزش و دوره‌های لازم را برای کشاورزان و بهره بردارران برگزار می‌کنیم، اما در نهایت تصمیم گیرندگان خود بهره برداران هستند.
وی با تاکید بر این‌که حوزه کشاورزی در استان دارای جایگاه خوبی است، اظهار کرد: بخش کشاورزی کشورمان دارای توانمندی و ظرفیت‌های بسیاری بالایی است و این جایگاه به ویژه در سال‌های اخیر خود را به خوبی نشان داد، چنانچه اگر بخش کشاورزی کشورمان در مقابله با تحریم‌های ظالمانه و همچنین شیوع کرونا، توانمند نبود، بیش از این دچار مشکل می‌شدیم.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان در این خصوص تاکید کرد: کافی بود در تولید گندم خوداتکا نباشیم، چراکه در مواجه با تحریم‌ها و همچنین شیوع کرونا و بسته بودن مرزها، با مشکلات بسیاری مواجه می‌شدیم.
وی با اشاره به تدابیر و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و همچنین ریاست جمهوری از حوزه کشاورزی و تلاش فعالان این بخش، اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور و چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.
براساس این گزارش، وی با تاکید بر این‌که این حمایت‌ها و تلاش‌ها باعث شده تا حدودی از واردات در بخش کشاورزی به ویژه در ارزاق مهم، جلوگیری شود، گفت: رسانه‌ها نیز در این رابطه نقش موثری داشته‌ و به عنوان پل ارتباطی بین بهره‎برداران و مسئولان، تاثیر بسزایی داشته‌اند.
باقرزاده با تاکید بر این‌که مصمم به توسعه ارتباطات و تعاملات موثرتر با رسانه‌ها به ویژه در شرایط فعلی هستیم، اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان به نحو احسن استفاده کنیم.
وی با بیان این‌که سال گذشته بیش از 417 میلیون دلار محصولات کشاورزی از استان به 50 کشور جهان صادر شده است، افزود: این مقاصد صادراتی شامل کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی کشورهای اروپایی است.
انتهای پیام/
 فعالیت 320 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار