یادداشت/

سفیدی لوح عملکرد در حمایت از هنرمندان آذربایجان!

1399/07/22 - 10:56 - کد خبر: 28834 نسخه چاپی

نصر: هنر یکی از ارکان اصلی فرهنگ هر جامعه‌ بوده و طبیعی است که وقتی این فعالیت معنوی انسان، امکان رشد بیابد در غنا بخشیدن به فرهنگ جامعه کاربردی عظیم خواهد داشت.

اگر نگاهی به نقش هنرمندان آذربایجان و تبریز در این مسیر پر عشق داشته باشیم تارهای زرین هنر ایران را برگرفته از خاک سرخ آذربایجان می یابیم، این خاک همواره به قهرمانان و هنرمندان‌اش افتخار کرده و بر حقانیت دستاوردهای آن ها در غنا بخشیدن به فرهنگ ایران اسلامی قسم یاد کرده است.

امروز که جهان در حصار مهمانی ناخوانده و نامبارک است، جان و روح بشر را نیز که آمیخته در تعامل و همزیستی بود در حصار دیوارها می یابد.

در این میان هنرمندانی که زندگی آن ها بر خلاقیت، تعاملات و تبادل فکر و احساس در میان افراد جامعه استوار بود، بیشترین آسیب و خسارت را متحمل شد.

نکته مهم و حائز اهمیت در این میان کاهش بستر فعالیت هنرمندان و به تبع آن بروز مشکلات متعدد در زندگی آن ها به دنبال کاهش سطح درآمد است، متاسفانه بخش بزرگی از هنرمندان فعال در حوزه های مختلف هنری نظیر بخش های هنرهای تجسمی، صنایع دستی، تئاتر، موسیقی، سینما و عکاسی در حال حاضر علاوه بر متحمل شدن شرایط اقتصادی کشور به دنبال اعمال تحریم های ظالمانه؛ شرایط فعلی ناشی از شیوع ویروس کرونا، را نیز متحمل شده‌اند.
در شرایط فعلی جامعه که با ناملایمتی های اقتصادی حاکم برجامعه نیز همراه است، چه تدبیری برای حمایت از هنرمندانی که غنایت فرهنگی استان و کشور مرهون زحمات آن‌ها و آثار بی بدیلشان است، اتخاذ شده است؟
در مدت ۳ ماهه ای که شرایط قرنطینه ای بر جامعه حاکم بود، چه تصمیماتی در راستای حمایت از فعالین حوزه هنر استان گرفته شد؟
دستگاه های مرتبطی که همه ساله در مناسبت ها و رویدادهای مختلف ملی و‌ بین المللی از آثار هنرمندان این خطه برای معرفی فرهنگ غنی آذربایجان بهره می‌بردند، امروز برای قدردانی از زحمات آن‌ها و جبران خسارات وارده به حرفه تخصصی آن ها چه اقداماتی انجام داده اند؟
حمایت از ظرفیت‌های موجود و تامین زیرساخت‌های لازم برای فعالیت هنرمندان در شرایط حاضر، از مهم‌ترین مطالبات مردمی و فعالان این حوزه است که متاسفانه ماه ها بی‌پاسخ باقی مانده است، شرایط ناشی از شیوع کرونا گذرا است و پس از ریشه کن شدن این ویروس منحوس، هنر این دیار به همت هنرمندان غیرتمند آن جانی تازه خواهد گرفت اما هنر هم‌دوستی و مودت در میان جامعه یاری رساندن به هنگام بحران است.

طوفان کرونا روزی فرو خواهد نشست اما انسان های بیرون آمده از طوفان دیگر انسان های پیشین نخواهند بود، قطعا که هنرمندان آذربایجان استوار و تلاشگر تر از همیشه قدم در مسیر موفقیت خواهند گذاشت اما سوال اینجاست که آیا اعتماد و تعلق خاطر آن ها نیز نسبت به مدیران شهری و استانی همچون گذشته خواهد بود؟! پاسخ این سوال در لوح عملکرد و همدلی تصمیم گیرندگان ، مدیران و متولیان امر به هنگام مدیریت بحران، نوشته خواهد شد.

آرزو مبصر
انتهای پیام/
سفیدی لوح عملکرد در حمایت از هنرمندان آذربایجان! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 2 نظر

  پیمان   4 سالها پیش  

این دفعه میخواد کاندیدای شورای شهر تبریز بشه . واسه همین چپ و راست مصاحبه میکنه

  عموی محسن   4 سالها پیش  

سلام
لطفا به جای پرسش، بفرمایید که شما برای هنرمندان شهرمان سردرود چه کرده اید؟
پژوهشیار