گزارش نصر/

آخرین آمار انفجار بمب کرونایی در جهان

1399/07/21 - 20:22 - کد خبر: 28819 نسخه چاپی

نصر: ویروس کرونای جدید (Covid-19) و بیماری که با ورود این ویروس به بدن انسان ایجاد می شود بر اساس آخرین آمار رسمی تا به حال بیش از ۳۷ میلیون نفر را در جهان درگیر خود کرده و بیش از یک میلیون نفر را هم به کام مرگ کشانده است و حدود ۲۸ میلیون نفر هم از این بیماری بهبود یافته اند.

به گزارش نصر، بر اساس آخرین آمار منتشر شده کشورهای آمریکا، هند، برزیل و روسیه به ترتیب رتبه های اول تا چهارم کشورهای دارای بیشترین ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده اند که در این رتبه بندی کشورمان در رده ۱۳ اُم قرار دارد که در ادامه با ارائه آمارهای رسمی به بررسی وضعیت این کشورها می پردازیم.


وضعیت کرونا در آمریکا
بر اساس آخرین آمار مجموع قربانیان بیماری کرونا در آمریکا به بیش از ۲۱۹ هزار نفر افزایش یافته است و شمار مبتلایان نیز از ۷ میلیون نفر فراتر رفته است.

بر اساس اعلام مقامات این کشور تاکنون بیش از ۱۱۸ میلیون فرد مشکوک به کرونا در آمریکا مورد آزمایش قرار گرفته و بیش از ۵ میلیون بیمار نیز بهبود یافته‌ است.

ایالت کالیفرنیا بیشترین موارد مبتلا را در این کشور به خود اختصاص داده است و ایالت های تگزاس و فلوریدا نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.


وضعیت کرونا در هند
️تعداد مبتلایان به ویروس کرونای جدید در هند در دو هفته گذشته یک میلیون نفر افزایش یافته و بر اساس آخرین آمار رسمی تعداد مبتلایان در این کشور از هفت میلیون نفر فراتر رفته و تعداد قربانیان این بیماری نیز بیش از  ۱۰۸ هزار نفر می باشد.


وضعیت کرونا در برزیل
در برزیل که رئیس‌جمهوری آن به کم اهمیت جلوه دادن و بی اعتنایی به این بیماری متهم شده است میزان مرگ و میر از کرونا به‌ طور قابل ملاحظه‌ای از دیگر کشورهای آمریکای جنوبی بالاتر بوده و شهر سائو پائولو بدترین وضعیت را داشته و بیشترین آسیب را دیده است.

براساس آمار وزارت بهداشت برزیل، از زمان شروع ثبت مرگ و میر در این کشور، بیش از ۱۵۰ هزار نفر جانشان را از دست داده‌اند و در روزهای گذشته میزان ابتلا به این بیماری از مرز پنج میلیون نفر گذشته است.


وضعیت کرونا در روسیه
بر اساس آخرین آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار روسیه، مجموع مبتلایان کرونا در این کشور به یک میلیون نفر افزایش یافته و شمار قربانیان نیز به بیش از ۲۲ هزار نفر رسیده است. شمار بهبود یافتگان در روسیه هم با حدود ۴ هزار مورد افزایش به یک میلیون و ۲۴ هزار نفر رسیده است.

در مسکو پایتخت این کشور هم طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۳۹۵ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده و بدین ترتیب شمار مبتلایان به بیش از ۳۳۴ هزار نفر رسیده است.


وضعیت کرونا در ایران
بیماری کرونا در کشورمان نیز از زمان اعلام همه گیری آن از اواخر سال گذشته تا به حال حدود ۵۰۴ هزار نفر را درگیر خود کرده است که از این تعداد ۴۰۹ هزار نفر بهبود یافته و حدود ۲۸ هزار نفر هم جان خود را از دست داده اند.

بر اساس گفته مقامات کشورمان در روزهای اخیر شیوع کرونا در ایران هر روز رکوردهای جدیدی را ثبت می کند تا جایی که ظرفیت پذیرش بیمارستان ها در حال پر شدن بوده و تقریبا تمامی استان های کشور در وضعیت قرمز و هشدار کرونایی قرار دارند.
انتهای پیام/
آخرین آمار انفجار بمب کرونایی در جهان آیدین خطیبی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار