مدیر کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز؛

تعداد فوتی های روزانه کرونایی در تبریز؛ بالای 20 نفر/ پلمپ شهربازی ائل گولی تبریز

1399/07/22 - 11:18 - کد خبر: 28814 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز، وضعیت فوتی های ناشی از کرونا در تبریز را نگران کننده و بالای 20 نفر دانست، که این رقم در اواخر فروردین، به زیر سه نفر رسیده بود.

به گزارش نصر، "محمد حسین حسن زاده"، در گفتگو با خبرنگار نصر وضعیت فوتی های ناشی از کرونا در تبریز را نگران کننده دانست و خاطرنشان کرد: تعداد فوتی های ناشی از ویروس کرونا در تبریز، بالای 20 نفر است که متاسفانه رقم بزرگی محسوب می شود؛ طوریکه در روزهای عادی، فوت شدگان کل شهر حدود 20 نفر می باشند.
وی افزود: الان تعداد فوتی ها، دو برابر روال عادی است و اگر مردم رعایت نکنند احتمال بالارفتن این رقم باز هم وجود دارد.
حسن زاده با بیان اینکه در اواخر فروردین ماه امسال، تعداد فوتی های ناشی از کرونا در تبریز به زیر سه نفر هم رسید، خاطرنشان کرد: ازاواخر فروردین امسال شاهد سیل نزولی آمار مبتلایان به کرونا شدیم و تعداد فوتی ها نیز به زیر سه نفر رسیدند، ولی به خاطر معیشت مردم و بازگشایی صنوف و افزایش ارتباطات اجتماعی، بعد از خرداد ماه شاهد موج دوم کرونا بودیم.
وی با بیان اینکه از اواخر مرداد و اوایل شهریور ماه نیز به حد قابل قبولی در مدیریت بیماری رسیده بودیم، تصریح کرد: اما اتفاقات ناخوشایند در شهریورماه و اجتماعاتی که می توانست انجام نگیرد و همچنین قهرمانی تراکتور در جام حذفی و حرکت نسنجیده اجتماعات مردم به دنبال آن و نیز بازگشایی مدارس و تعطیلات آخر شهریور، همه دست به دست هم دادند و  باعث شیوع گسترده بیماری در سطح شهر و کشور شدند.
حسن زاده با بیان اینکه الان در تبریز در اوج شیوع کرونا و وضعیت فوق قرمز و حاد هستیم، خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم روزهای بسیار سختی برای نیمه اول آبان ماه خدهیم داشت.
 
برگزاری مراسم سر مزار، جدی ترین مشکل در وادی رحمت
مدیر کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه در اوایل شیوع ویروس کرونا در جامعه، به دلیل ناآگاهی مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح قابل قبول، میزان شیوع آن در بین مردم بسیار بیشتر بود، اذعان داشت: در همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، کمیته تدفین و گندزدایی در شهرداری تبریز ایجاد شد و با وجود آنکه، در روزهای اولیه، که همه مردم در مورد تدفین عزیزان از دست رفته ناشی از این ویروس، واهمه داشتند، اما خوشبختانه با مدیریت خوب و همچنین تجهیزاتی که در اختیار همکاران بخش وادی رحمت تبریز قرار گرفت، دیگر مشکلی در زمینه تدفین متوفیان کرونا در تبریز نداریم.
حسن زاده تنها مشکل در وادی رحمت تبریز را اصرار مردم برای برگزاری مراسم در سر مزار عنوان کرد و اذعان داشت: به دلیل ممنوعیت برگزاری مراسم در منازل و مساجد، مردم به دنبال برگزاری مراسم برای عزیزان از دست رفته خود در سر مزار هستند.
وی افزود: بنا بر تشخیص ستاد مبارزه با کرونا، برگزاری مراسم و تجمعات، یکی از عوامل اصلی شیوع کرونا می باشد و به همین دلیل هم، برگزاری مراسم حتی برای بیش از 10 نفر هم ممنوع است و متاسفانه توسط تعدادی کثیری از مردم رعایت نمی شود؛ که از همشهریان عزیز تقاضا داریم این مورد مهم را جدی بگیرند.

 
پلمپ شهربازی ائل گولی تبریز
مدیر کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه تا به الان هیچ گونه خللی در میزان خدمات رسانی به شهروندان اتفاق نیفتاده است، تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی تبریز، بالای 70 درصد است و از مردم خواهش می کنیم به افراد فاقد ماسک اجازه سوار شدن به اتوبوس را ندهند.
وی با بیان اینکه روزانه دستگاه های حمل و نقل عمومی ضدعفونی می شوند، اظهار داشت: یکی از محیط هایی که می تواند مردم را دچار بیماری کند، حمل و نقل عمومی است و بنابراین بهتر است مردم هوشیار باشند و تمامی تدابیر و نکات بهداشتی را رعایت کنند.
حسن زاده به توزیع ماسک های استاندارد با قیمت مصوب دولتی از امروز در سطح خیابان ها و معابر شهری اشاره کرد و اذعان داشت: با همکاری فرمانداری و شهرداری تبریز، ماسک های مذکور با اریه کد ملی توزیع خواهند شد که محل دقیق توزیع آن به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی تردد افراد بدن ماسک در سطح شهر را جزء جنایتکاران داست و خاطرنشان کرد: براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، تردد در سطح شهر بدون ماسک ممنوع است و افرادی که بدون ماسک در خیابان ها تردد می کنند، به شهروندان و سلامتی آنان خیانت می کنند.
حسن زاده به پلمپ مجموعه شهربازی ائل گولی اشاره کرد و اذعان داشت: مراکزی بودند که علی رغم اینکه ممنونعیت فعالیت آنان در ستاد کرونا تصویب شده بود و از دوم مهرماه هم تذکرات چند دفعه ای به آنان داده شده بود، ولی متاسفانه باز هم به فعالیت خود ادامه می دادند که مجبور به پلمپ آنان شدیم که جا دارد از عوامل انتظامی و شهرداری تبریز تشکر ویژه داشته باشیم.

 سکونت گاه های غیرمجاز، بخشی از واقعیت تبریز
معاون شهردار تبریز در امور سلامت، اصلی ترین مشکل کلانشهر تبریز را مشکلات مربوط به سکونت گاه های غیررسمی و بافت های فرسوده آن مناطق دانست و تصریح کرد: عدم استحکام ساختمان های مناطق مذکور و خطراتی که آن ساختمان ها را در مولقع بحران تهدید می کند، از مشکلات و نگرانی های عمده شهرداری تبریز است.
وی ادامه داد: مهم تراز این مشکلات، مسایل انسان محور هستند که در این مناطق روی می دهد و ناهنجاری های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، معیشتی و اشتغال و... هستند که مدیریت استان و تبریز را تحت تاثیر خود قرار داده است.
حسن زاده با بیان اینکه این مشکلات در زمان های طولانی و نسل های گذشته ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: برای حل ریشه ای مشکلات مذکور، باید برنامه دراز مدت داشته باشیم؛ در غیر اینصورت، علاوه بر اینکه این مشکلات حل نخواهند شد، بلکه گستردگی و مشکلات حادتری نیز برای شهر ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: الان در برنامه های مدیریت شهری، به سکونت گاه های غیرمجاز نگاه حذفی نداریم، بلکه بیشتر بر روی بازآفرینی شهری و توانمندسازی و بهسازی این مناطق تمرکز داریم که از الویت های مدیریت شهری محسوب می شود.
 حسن زاده به تهیه شناسنامه اجتماعی محلات تبریز اشاره کرد و اذعاان داشت: بحث کارشناسی تهیه شناسنامه اجتماعی برای محلات تبریز، کاملا تمام شده است و به زودی وارد فاز اجرایی خواهیم شد که هدف از آن ایجادشناسنامه اجتماعی برای تمام محلات تبریزاست.
وی افزود: در این شناسنامه قصد بر آن است که برای تمام اتفاقات اجتماعی محلات تبریز، نه فقط سکونت گاه های غیرمجاز، شناسنامه تهیه کنیم؛ که برای اتمام کامل آن، به یک الی دو سال زمان نیاز داریم.
مدیر کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز مدیریت فعلی این کلانشهر را براساس شهروند محوری دانست و  خاطرنشان کرد: الان مدیریت تبریز این باور است که سکونت گاه های غیرمجاز، بخشی از واقعیت های تبریز محسوب می شوند و در مدیریت، به دنبال فاصله گذاری نیستیم و هیچ امتیازی بین فردی که در مرکز شهر با کسی که در اطراف آن زندگی می کند، نداریم.
وی در ادامه به توزیع بسته های 10 هزار نفری در طول ماه مبارک رمضان در بینن مردم آسیب دیده اشاره کرد و اذعان داشت: شهرداری تبریز در طرح "پویش رحمتی" با همکاری خیرین، اقدام به توزیع بسته های ده هزار نفری در طول ماه مبارک رمضان کرد؛ که عمده هدف آنان تامین ماسک، برای قشرآسیب پذیر جامعه بود.
 
پیشگیری بهتر از درمان
حسن زاده با تاکید بر اینکه مهم تر از برخورد با معتادان متجاهر و جمع آوری در ماده 16 و درمان آنان، اصلی ترین راهکار پیشگیری است، خاطرنشان کرد: باید به  دنبال این باشیم که اجازه ندهیم جوانان، رغبتی به سمت مواد مخدر پیدا کنند، معتاد شوند و به سطح متجاهر برسند، که در این زمینه هم قدم های خوبی برداشته ایم.
وی با بیان اینکه تمام هرینه های ماده 16 بر عهده شهرداری است، تصریح کرد: تشکیل ماده 16 با همکاری و با بودجه شهرداری تبریز انجام شده است و در بوجه سالانه شهرداری نیز، برای این منظور در ردیف اعتبارات بخش های  اموراجتماعی، بودجه جداگانه در نظر گرفته می شود
حسن زاده افزود: در اداره ماده 16 شهرداری در کنار دستکاه های حاکمیتی دیگر مثل استانداری و نیروی انتظامی و بهزیستی، است و هیچ گونه مشکلی در این زمینه ندارد و اجازه نخواهد داد کلانشهر تبریز از لحاظ معتادین متجاهر با مشکل مواجه شود.
انتهای پیام/
تعداد فوتی های روزانه کرونایی در تبریز؛ بالای 20 نفر/ پلمپ شهربازی ائل گولی تبریز فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار