رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبرداد؛

احیای 32 واحد صنعتی در سال جاری

1398/06/31 - 12:06 - کد خبر: 2880 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: به دنبال سیاست‌های رونق تولید و تاکید استاندار اردبیل بر پیگیری حل مشکلات واحدهای صنعتی در سال جاری 32 واحد راکد و نیمه فعال در استان اردبیل احیا شده‌اند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، رامین صادقی در نشست اقتصادی اردبیل با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: مشکلات فراروی بخش صنعت و استراتژی تعریف شده برای تقویت این حوزه طلب می‌کند تا با یک حرکت جهادی و تلاش مضاعف بتوانیم بخش صنعت را که پیشران توسعه و اشتغال است، مورد حمایت جدی قرار دهیم.

وی با اشاره به سیمای صنعت استان در چهار دهه گذشته و روند فعلی این بخش در گذر از پنج مرحله تاریخی خاطرنشان کرد: در مرحله اول که بعد از پیروزی انقلاب تا پایان جنگ تحمیلی است ما شرایط خاصی را در کشور تجربه کردیم و نتوانستیم از توسعه صنعتی به دلیل شرایط جنگ و خرابی‌های ناشی از آن بهره‌ای ببریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: همانند قبل از پیروزی انقلاب ما بعد از جنگ نیز تنها چند واحد صنعتی کوچک نظیر آجر فشاری، کشت و صنعت مغان و شن و ماسه را داشتیم، در حالی که بعد از پایان جنگ و از سال 72 تا 80 روند جهشی بخش صنعت در استان شروع شد که ماحصل آن احداث کارخانه سیمان، آرتاویل تایر، کشتارگاه، نئوپان خلخال و ... بود.

صادقی به حمایت دولت وقت در دهه 80 از صنایع کوچک و راه‌اندازی دو شهرک صنعتی در اردبیل اشاره کرد و افزود: به دنبال این سیاست مناسب در وزارت صنایع قبلی کارخانه‌هایی همچون ذوب آهن، سینافن خودرو و سوله‌سازی‌های مختلف به همراه آب معدنی پاک آب سبلان و آرتاپلاست راه‌اندازی شد و به دنبال آن با تزریق تسهیلات زودبازده 500 طرح صنعتی نیز مجوز فعالیت گرفتند.

وی ادامه داد: با کمرنگ شدن تسهیلات بانک‌ها در اوایل دهه 90 همچنان توسعه متوازن مدنظر قرار گرفت به طوری که در یک مقطع واحدهایی همچون تسنیم نوش، اونیک سفال و همچنین سبلان پارچه شکل گرفت که برخی از آنها نیز با ناکامی‌هایی در ادامه فعالیت خود روبرو شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: در شرایط کنونی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان برخی از واحدهای ما در انتقال تکنولوژی و ارز با مشکلاتی روبرو هستند و 34 درصد واحدهای تولیدی استان به تعداد 392 واحد به تعطیلی کشیده‌ شده‌اند با تاکید استاندار اردبیل از ابتدای امسال قرار شد احیای 158 واحد در دستور کار مدیران و بانک‌ها قرار گیرد.

صادقی از احیای 32 واحد صنعتی در نیمه اول امسال خبر داد و بیان کرد: 600 میلیارد تومان طی سال گذشته و امسال در حمایت از واحدهای صنعتی تسهیلات کم بهره پرداخت شده تا برخی از واحدهای تولیدی توان خود را در این عرصه بازیافته و با انجسام روند تولیدی خود را ادامه دهند.

وی تصریح کرد: یک هزار و 145 پروانه در حوزه صنعت صادر شده که 55 درصد این پروانه‌ها متمرکز در اردبیل است، در حالی که باید توسعه متوازن در بخش صنعت مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

احیای 32 واحد صنعتی در سال جاری نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار