خبر/

تصاویری زیبا و منحصر به فرد از کره ماه

1397/12/05 - 12:51 - کد خبر: 288 نسخه چاپی

نصر: ماه به عنوان بزرگترین قمر زمین همواره سوژه‌ای مناسب برای ثبت تصاویر هنرمندانه بوده است.

به گزارش نصر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ماه بزرگترین شی‌ای است که انسان در نقاط مختلف زمین در آسمان شب مشاهده می‌کند.

ماه همواره سوژه‌ای مناسب و یا حتی در بسیاری از موارد مناسب‌ترین سوژه برای عکاسی در شب است. حال گه‌ گاه هنرمندانی خوش‌ ذوق این جلوه زیبا از طبیعت را با عناصر طبیعی و یا غیرطبیعی در یک قاب قرار می‌دهند و تصاویری بسیار زیبا را ثبت می‌کنند. بررسی‌های سازمان‌های فضایی نشان داده است امسال ماه در تعداد زیادی از روزها در نزدیکترین فاصله خود نسبت به کره زمین قرار می‌گیرد.

این نزدیکی نه تنها سبب می‌شود مردم در سراسر جهان بتوانند قمر زمین را به وضوح ببینند بلکه موقعیت مناسبی را نیز در اختیار عکاسان قرار می‌دهد تا حتی با استفاده از دوربین‌های معمولی نیز موقعیت‌های مناسبی برای گرفتن عکس‌هایی دیدنی داشته باشند. در روزهای خاصی از سال 2019 میلادی ماه به دلیل نزدیکی زیاد به زمین 14 درصد بزرگتر 30 درصد روشن‌تر از حالت‌های عادی خود است.

نیویورک در ایالات متحده آمریکا و ملبورن در استرالیا از جمله نقاطی هستند که ماه در بزرگترین حالت خود از روی کره زمین دیده می‌شود.

در ادامه چند مورد از زیباترین عکس‌هایی را که هنرمندان از ماه گرفته‌اند، مشاهده می‌کنید:

ماه در حال بالا آمدن از پشت تپه و قلعه باستانی آکروپولیس در یونان که تماشاگران بسیاری جذب این منظره دیدنی شده‌اند.

ماه درخشنده در کنار کاخ کرملین در روسیه آسمان مسکو را نورایی کرده است.

هنرمند باهوش درست لحظه‌ای این تصویر را از ماه ثبت کرده که هواپیمای مسافربری در حال عبور از مقابل آن است و هر بیننده‌ای را به یاد سوپر من شخصیت افسانه‌ای فیلم‌های هالیوودی می‌اندازد.

تماشاگرانی که مشغول تماشای ماه زیبا از روی تپه باستانی آریوس پاگوس در شهر آتن هستند.

این تصویر اوج ذوق و خلاقیت عکاس آن را نشان می‌دهد. اسکیت‌سوار حاضر در عکس به گونه پرش کرده است که گویی به ماه رسیده و در حال فرو رفتن در آن است.

عکاس با قرار دادن مناره مسجدی در ترکیه و ماه، لطف و نعمت‌های پروردگار را یادآوری می‌کند.

تماشای ماه از بالای آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده لندن، لذتی وصف‌ناپذیر دارد.

انتهای پیام/

تصاویری زیبا و منحصر به فرد از کره ماه نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار